2022 – Anul eficienței și diferențierii în piață pentru magazinele online

Conform MerchantPro, platformă SaaS de eCommerce, numărul magazinelor ce vor avea o prezență online va continua trendul ascendent, cu o dinamică temperată, de 15-20%. Pentru jucătorii existenți în piață, după ce 2021 a fost anul consolidării poziției, când cele mai multe magazine au reușit să-și stabilizeze portofoliul de produse și fluxul de comenzi și să le armonizeze cu strategiile de marketing, 2022 se conturează ca fiind un an în care magazinele online vor urmări eficientizarea fluxurilor și identificarea tehnologiilor care îi vor diferenția. 

În 2021, valoarea comenzilor plasate pe magazinele online din platforma MerchantPro a crescut cu 72%.

De la integrarea aplicațiilor de cross-selling, la comenzi recurente, integrări de multi-store sau marketplace, metode variate de plată și accesarea rețelei naționale de lockere pentru livrări – interesul pentru acestea este tot mai mare în cazul magazinelor cu vechime de 1-2 ani pe piață. Magazinele online care deja au integrat toate aceste funcționalități se îndreaptă către o eficientizare tot mai complexă a fluxului operațional, motiv pentru care unul dintre principalele puncte de focus pentru noi a fost extinderea zonei de integrări cu sisteme ERP și WMS, în platforma MerchantPro fiind disponibile peste 10 astfel de sisteme, deja integrate. În continuare va conta extrem de mult experiența personalizată pe care comercianții online reușesc să o ofere clienților. Într-o piață tot mai dinamică și cu un număr de jucători în creștere, diferențierea este esențială – Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro

Cele mai active domenii în 2021

La nivel de an, una dintre cele mai mari creșteri s-a înregistrat la nivelul segmentului IT&electronice, unde s-a înregistrat o creștere de 58% în numărul comenzilor YoY și o creștere de 50% în valoarea coșului mediu. 

O dinamică pozitivă accelerată se menține și la nivelul segmentului home&deco, cu creșteri de 41% în numărul comenzilor, 89% în valoarea acestora, respectiv o creștere de 34% în ceea ce privește valoarea coșului mediu, la nivel de an. În perioada analizată, evoluții semnificative s-au înregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma Merchant Pro și pe segmentul beauty – +52% numărul comenzilor, respectiv +37% în valoarea lor -, articole și echipamente sportive – +27% numărul comenzilor, respectiv +36% în valoarea lor – și fashion – +18% numărul comenzilor, respectiv +23% valoarea acestora.

Adopția online-ului în rândul retailerilor locali, care au integrat masiv acest canal în strategia de vânzări s-a putut observa și în creșterile pe anumite segmente, cum ar fi artizanat, artă & pictură, bijuterii – unde creșterile au fost spectaculoase și în 2021. Astfel de afaceri, care activau înainte de pandemie cu precădere în offline, au profitat de trecerea rapidă în online și au reușit să își mute clienții pe acest segment, oferindu-le soluții de plată, livrare și retur eficiente – Arthur Rădulescu.



Urmărește-ne și pe Google NEWS