3 lecții pe care antreprenorii le pot învăța de la Metallica

Print Friendly, PDF & Email

Metallica revine la București pentru al patrulea concert pe care legendara trupă îl va susține în România. Evenimentul este sold out încă din primele săptâmâni de la punerea biletelor în vânzare.

Trupa și-a început cariera în urmă cu aproape 40 de ani în Los Angeles, SUA, iar de atunci a dominat topurile muzicale, indiferent de trenduri, modurile în care muzica este consumată și ce alte trupe au mai apărut de-a lungul timpului. Iar în același timp, Metallica continuă să umple stadioane la orice concert.

Pur și simplu, Metallica este o instituție!

Desigur, în cei aproape 40 de ani de activitate, Metallica s-a confruntat cu multe dintre provocările cu care se întâlnesc antreprenorii în construirea unui business. Iată ce poate învăța orice om de afaceri din succesul Metallica!

1. Nothing else matters… cu excepția nișei

Mulți antreprenori consideră că succesul este asigurat de o gamă cât mai largă de produse și servicii. Vor să ajungă la cât mai multe segmente și categorii de clienți. Dar, așa cum a dovedit succesul trupei Metallica, e mai bine să te specializezi și să te adresezi unei nișe. E o strategie care îți permite să creezi o comunitate puternică și loială.

E mult mai ușor să convingi consumatorii care deja te iubesc să cumpere mai mult de la tine, decât să atragi și să convertești clienți noi.

2. E ok să nu fii Hero of the day everyday

Antreprenorii vor să se ocupe personal de tot ce ține de afacerea lor. Vor să facă totul, să demonstreze că sunt capabili. Care ar fi fost traseul trupei Metallica dacă cei 4 membrii s-ar fi ocupat de compus muzică, înregistrat, condus autocarul între concerte, construit scenele, vândut bilete, stabilit interviuri, filmat videoclipuri?

Antreprenorii trebuie să recunoască când au nevoie de ajutor! Dacă afacerea se confruntă cu o problemă, este nevoie de un expert în domeniul respectiv, care să vină cu o perspectivă nouă, obiectivă.

3. The Struggle Within

Schimbarea este necesară și inevitabilă pe parcursul anilor. Când Metallica a lansat albumul Load în 1996, cei patru muzicieni au șocat fanii cu noul look. Trecuseră de la plete, tricouri murdare și jeans rupți la păr scurt, aranjat, ochelari de soare și haine curate.

Și melodiile erau diferite. Dacă pe primele cinci albume, piesele erau mai degrabă trash metal, pe Load, Hetfield, Ulrich, Newsted și Hammett au abordat un stil mai hard rock. O parte considerabilă din armata de fani a dezertat atunci.

Așadar, chiar dacă schimbarea este necesară pentru dezvoltarea unei afaceri, ea nu trebuie să vină brusc, pentru a nu risca să alieneze clienții. Găsirea acestui echilibru perfect este o provocare.

Zeii rock-ului uzi fleașcă în Manchester, 2019


Urmărește-ne și pe Google NEWS