STUDIU: 44% din hainele returnate nu sunt revândute
Potrivit unui studiu recent realizat de cercetătorii de la Universitatea Ben-Gurion din Israel, între 22%-44% din toate hainele returnate nu sunt niciodată vândute unui consumator secundar, aceste articole nefolosite având un impact semnificativ asupra mediului.
Retururile și Emisiile de Gaze cu Efect de Seră
Cercetătorii au descoperit că, deși majoritatea oamenilor sunt conștienți de impactul industriei modei asupra mediului, există încă puține cercetări privind emisiile de gaze cu efect de seră (GES) generate de retururile de îmbrăcăminte. Întreg sectorul de comerț electronic se confruntă cu o problemă comună legată de retururi, iar vânzătorii online din regiunea DACH (Germania, Austria, Elveția) se confruntă cu costuri ridicate asociate cu gestionarea produselor returnate. Pentru a descuraja returnarea articolelor, mulți comercianți au introdus taxe de returnare.
Supra-comandarea, adică comandarea unui articol în mai multe culori sau mărimi, este o practică obișnuită în fashion, normalizată de programe precum „Try before you buy” de la Amazon. Ca rezultat, în medie, 20% până la 30% din articolele comandate online sunt returnate. Cercetătorii atrag atenția că puțini consumatori știu că articolele returnate nu ajung neapărat înapoi pe rafturi.
Destinația articolelor returnate
Pe baza unui set de date de 630.000 de articole de îmbrăcăminte returnate în Europa, 44% nu ajung niciodată la un al doilea consumator. Jumătate dintre ele sunt reciclate, un sfert ajung la gropile de gunoi, iar aproximativ 7% sunt incinerate. Restul articolelor se pierd undeva pe drum.
Impactul ecologic al articolelor aruncate
Procesul de sortare, verificare, curățare, reparare și reambalare a produselor returnate implică costuri semnificative, adesea mai mari decât valoarea de vânzare cu amănuntul. „Deoarece multe returnări pot fi vândute doar cu reducere, unele articole sunt aruncate sau distruse fără a fi folosite niciodată”, explică cercetătorii.
Emisiile de GES asociate cu producția și distribuția acestor articole sunt de 2 până la 16 ori mai mari decât toate emisiile de transport, ambalare și procesare post-retur combinate, se arată în studiu.
Urmărește-ne și pe Google NEWS