5 moduri în care Instagram a transformat marketingul digital

Print Friendly, PDF & Email

Rețelele de socializare au schimbat radical modul în care oamenii comunică între ei. Dar și modul în care companiile comunică cu publicul țintă. Fenomenul Social Media a devenit rapid un instrument esențial pentru specialiștii de marketing, indiferent de industrie. Dintre toate platformele de social media, Instagram pare sa aibă cea mai mare influență asupra brandurilor și consumatorilor.

În ultimii ani, platformei Instagram i se datorează crearea de noi meserii și afaceri. Instagram a transformat modul în care consumatorii se raportează la companii. Și invers!

Instagram a devenit un fenomen atât de mare, încât oamenii de marketing nu-l mai pot ignora. Mai jos sunt 5 din cele mai relevante moduri în care Instagram a transformat marketingul și comportamentul consumatorilor.

Marketingul devine mai vizual

Instagram este atât de popular, încât companiile alocă bugete din ce în ce mai mari în visual marketing. Și este de înțeles: în fiecare zi, peste 500 de milioane de utilizatori sunt activi pe Instagram. Platforma are un potențial enorm, iar specialiștii de marketing au remarcat rapid acest lucru. Instagram ocupă acum un loc special în strategiile de promovare ale brandurilor.

O imagine bine aleasă are un impact mult mai mare pe Instagram decât orice alt tip de conținut. De aceea, companiile au început să producă propriile vizualuri pentru a interacționa cu fanii. De la fotografii cu produse, la imagini cu angajații în ipostaze diferite. Grație Instagram, brandurile au devenit mai creative în interacțiunea cu publicul țintă.

Design Thinking și rolul pe care îl are în transformarea digitală a Resurselor Umane

Mai mult conținut video

Clipurile video sunt parte din eforturile brandurilor de a produce mai multe conțiunut vizual. Funcția video a fost introdusă relativ recent de Instagram, dar a devenit extrem de populară printre utilizatori, fie ei companii sau conturi personale. Brandurile postează clipuri video captivante, cu potențial mare de a fi share-uite, iar producția este de multe ori proprie.

Video și Social Media sunt două dinte uneltele de marketing care înregistrează cele mai bune rezultate online. Combinându-le, brandurile reușesc să atragă și mai mult atenția consumatorilor și pot crea relații puternice, de durată, cu aceștia.

Feedback-ul este esențial

Feedback-ul a fost mereu important pentru marketeri, dar odată cu creșterea în popularitate a platformelor de social media, în special Instagram, feedback-ul a devenit esențial în construirea unei prezențe online.

Reacțiile fanilor la postări sunt vizibile pentru toată lumea, astfel că ele au un impact major asupra reputației unui brand în mediul online. Totul contează pentru audiența ta pe Instagram: câte aprecieri are contul, câți oameni au comentat și reacționat la postări. Cu cât este mai mare audiența, cu atât șansele de a converti fanii în consumatori se măresc.

Mai multă interacțiune cu publicul țintă

Instagram încurajează companiile să interacționeze cât mai mult cu publiul lor țintă. Și e normal: dacă nu-ți cunoști clienții, preferințele, nevoile și provocările lor, atunci cum poți știi ce produse să lansezi?

Interacțiunea cu clienții și prospecții a fost mereu importantă pentru branduri. Instagram face ca aceasta să fie acum mai ușoară și mai eficientă. Companiile pot interacționa cu publicul țintă prin concursuri de fotografii, întrebări cheie despre produse sau servicii etc.

Schimbarea modului în care conținutul online este consumat

Instagram a schimbat categoriile de conținut și modul în care acesta este consumat de utilizatori. Platformele de social media au făcut ca distribuirea de conțiunut să fie extrem de ușoară, astfel că utilizatorii sunt asaltați zilnic cu un volum mare de postări din partea companiilor și prietenilor virtuali.

Astfel, pentru a se remarca în feed, brandurile au creat pastile de conținut ușor digerabile. Consumatorii nu-și doresc conținut greoi, pe care trebuie să-l consume într-o oră. Ei caută conținut interesant căruia să-i aloce câteva secunde, maxim 2 minute. Această strategie aduce nenumărate beneficii pentru branduri.



Urmărește-ne și pe Google NEWS