7 din 10 europeni au căutat produse second-hand online în 2023
În 2023, numărul europenilor care au făcut cumpărături online a scăzut cu 1%, dar cei care cumpără frecvent online au rămas la același nivel. Interesant, 70% dintre acești cumpărători fideli au fost activi pe platforme C2C, cumpărând sau vânzând produse second-hand.
Aceste constatări fac parte din Barometrul E-shopper 2023, realizat de compania franceză de logistică Geopost, care a sondat peste 24.000 de europeni din 22 de țări. Raportul subliniază o scădere ușoară a cumpărăturilor online în ultimii doi ani, dar indică și că 65% dintre cumpărătorii obișnuiți văd online-ul ca o metodă de economisire.
De asemenea, a crescut interesul pentru produsele second-hand, iar vânzările pe platformele C2C sunt folosite frecvent pentru a face loc în garderobă și în casă. Diferențele între țări variază, cu procente variate de cumpărători activi pe platformele second-hand.
Rețelele sociale joacă, de asemenea, un rol important, cu 70% dintre cumpărătorii fideli care se inspiră de pe acestea și aproape jumătate care cumpără direct prin intermediul lor.
Urmărește-ne și pe Google NEWS