Apetit crescut al românilor pentru produsele second hand: Retailerul olandez Used Products mai deschide două magazine în țara noastră

Used Products, companie olandeză fondată în 1997, a intrat pe piața locală în 2018, atunci când clujeanul  Alexandru Săsărman a decis să dea avocatura pe o franciză de vândut produse noi si pre-folosite în care a investit inițial 100.000 euro. În 2022, franciza-master Used Products România a înregistrat o cifră de afaceri de 8.4 milioane de lei. În prezent, compania are trei magazine în sistem franciză pe plan local, la Cluj-Napoca, Sibiu și Timișoara și are în plan să mai deschidă două locații în România la Oradea și Arad, și una în Budapesta, Ungaria.

Retailerul olandez Used Products

Conform reprezentanților, magazinele din Oradea și Arad se estimează că vor fi lansate în luna decembrie anul acesta, iar cel din Budapesta în februarie 2024.

Francizatul din Oradea este Andrei Ionașcu, un fost angajat de la magazinul Used Products din Cluj. După trei ani în care a experimentat cum funcționează un asemenea business, în Cluj, acesta s-a decis să își dezvolte în Oradea propriul magazin. Pentru Arad, investiția este făcută de o familie tânără, care a văzut potențialul acestei afaceri sustenabile. De asemenea, rețeaua internațională va deschide prima franciză în Ungaria, de această dată fiind vorba de un antreprenor cu experiență în domeniile de marketing și call center”, menționează Alexandru Săsărman, Francizorul din Romania. 

Magazinele Used Products cumpără, vând și fac schimb cu o gamă largă de produse, direct de la clienți și către aceștia.

Noi, filiala din România, am făcut anul acesta un parteneriat cu francizorii mari din Olanda și, de curând, am primit rolul de COO (Chief Operating Officer) pentru a dezvolta  magazine noi în Spania, Franța, Italia, Austria, regiunea Scandinavă, Polonia, Moldova și Emiratele Arabe. Drept urmare, ne dorim să discutăm cu potențiali francizați, investitori interesați de modelul nostru de afaceri, pe care să îl aplice în România și în alte țări”, detaliază Alexandru Sasarman.

Potrivit reprezentanților, pentru a deschide un magazin Used Products în România, în sistem de franciză, costurile investiției de început pot varia între 50.000 și 200.000 de euro, în funcție de suprafață (cu aport propriu de capital de minim 25.000 euro). 

 



Urmărește-ne și pe Google NEWS