Magazinele ruseşti Berezka, afaceri de 28.7 MIL Lei în 2023, creștere de 20%

Cu 11 magazine în București, unul în Brașov și unul în Ploiești*, și 40 de angajați, rețeaua de magazine cu produse cu specific rusesc Berezka a înregistrat o creștere de 20% a cifrei de afaceri în 2023, comparativ cu anul precedent, ajungând la 28.7 milioane de lei, potrivit datelor înregistrate la Ministerul de Finanțe. Tot anul trecut, firma a trecut pentru prima dată pe pierdere după nouă ani, adunând pierderi de peste 3 milioane de lei. 

Berezka

Berezka a început în Bulgaria în 2009

Afacerea Berezka a fost înființată în 2009 în Varna, Bulgaria, de către familia rusă Bacurevich, care emigrase cu un an înainte din orașul siberian Tomsk. „Ideea principală a primului magazin a fost să ofere produse rusești pentru emigranții vorbitori de limbă rusă care trăiesc sau vin în vacanță pe litoralul bulgăresc”, explică Arseniy Burlakov într-un interviu pentru Business Magazin în 2018.  Produsele provin din zona este europeană, mai exact votca este adusă din Rusia şi Ucraina, iar bomboanele vin din Rusia, Belarus sau Republica Moldova. 

La finalul lunii februarie 2022, la câteva zile după izbucnirea războiului din Ucraina, magazinele Berezka au fost vizitate de inspectori ANPC, care au închis atunci cinci locații pentru neregului prinvind etichetarea, în mare parte. Într-un interviu pentru ZF.ro, Natalia Frol, administratorul magazinelor Berezka din România, a numit acțiunea ANPC un abuz: „La ora 9:00 am primit în toate magazinele control ANPC. În toate unităţile au venit la aceeaşi oră şi în acest context consider că este un abuz. E a cincea zi de război şi pe noi scrie „magazin rusesc”. Magazinele au fost verificate serios, au fost făcute controlate şi sub vitrine, s-a verificat şi de praf. Nereguli poţi găsi oriunde”, a menționat aceasta.

*Conform datelor disponibile pe platforma berezka.ro.



Urmărește-ne și pe Google NEWS