Bergenbier: 2022 a fost un an de supraviețuire. 11% creștere YOY

Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors, unul dintre cei mai importanți producători de bere din România, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 798 de milioane de lei, în creștere cu peste 11% față de anul trecut.

Pentru industria berii, 2022 a fost un an «normal» de impredictibil și de provocator, unul de supraviețuire pentru categorie. Cu toate acestea, am continuat investițiile în brandurile noastre, în oameni și în fabrica din Ploiești, am fost aproape de partenerii și consumatorii noștri cu un portofoliu diversificat, care să răspundă nevoilor din piață și să acopere cât mai bine momentele de consum, a punctat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A.  

Am extins brand-ul Fresh 0.0 cu lansarea unei noi arome, ne-am consolidat poziția în segmentele core și premium, cât și în canalele modern și traditional trade. De asemenea, am continuat drumul sustenabilității prin investiții în optimizarea resurselor în fabrica din Ploiești și suntem fondatori și garanți ai Sistemului Garanție-Returnare, un proiect important de țară, în care sunt implicați producătorii de băuturi, retailerii și statul român”, a mai adăugat acesta.

În 2022 producătorul de bere a lansat platforma de sustenabilitate Prietenii știu să fie responsabili, prin care promovează angajamentele companiei pentru planetă, oameni și consumul responsabil. Tot de anul trecut, Bergenbier S.A. achiziționează în totalitate energie verde atât pentru fabrica din Ploiești, cât și pentru sediul central din București.

Scenariu hiperinflaționist în 2022

În ciuda unui an plin de provocări, am reușit să avem o cifră de afaceri în creștere, performanța fiind în linie cu planurile noastre strategice. Am plătit către statul român taxe și impozite aferente anului 2022 în valoare de 223 de milioane de lei, în creștere cu cinci procente față de anul anterior,a adăugat Alexandru Nomicos, Director Financiar Bergenbier S.A. (foto)

Vorbim despre provocări fără precedent deja de trei ani, însă anul trecut ne-am găsit într-un scenariu hiperinflaționist care a dus la costuri record ale materiilor prime. În acest sens, la nivelul companiei am crescut gradul de disciplină financiară, am dezvolvat un sistem flexibil de cash management și ne-am asumat un mod de lucru multidepartamental care ne permite să operăm cu succes într-un mediu extern, macroeconomic, volatil.

Alexandru Nomicos

Conform datelor emise de Asociația Berarii României, în 2023 piața berii a scăzut cu 9% în primele 5 luni ale anului, factorii principali fiind scăderea puterii de cumpărare și contextul economic dificil.  

2023 este un nou an dificil pentru industria berii, însă echipa Bergenbier S.A. este acum mai pregătită pentru a ține sub control provocările venite. Vom continua să investim strategic în inovație, în oameni și în obiectivele noastre de a cuceri segmentul premium și de a întări poziția în core. Rămânem un partener de încredere al clienților, distribuitorilor și consumatorilor noștri.

Mihai Voicu.



Urmărește-ne și pe Google NEWS