Cadourile de Crăciun în anul pandemiei: ce, cum și cât au cumpărat românii
69% dintre români continuă să cumpere cadouri de Crăciun din magazinele fizice (mall, supermarket, hipermarket, piață), în timp ce o treime s-au mutat online, arată un studiu al Reveal Marketing Research. Mai mult, 1 din 4 români își dorește să fie sănătos de sărbători și nu se gândește la cadouri materiale, mai arată cercetarea. Deci ce își doresc românii în anul pandemiei? Ceva care să le ridice moralul.
Un sondaj recent realizat de un magazin online de cadouri experiențiale arată că 39% dintre respondenți ar prefera o lună la SPA, pentru a se relaxa după un an plin de provocări, 12% și-ar dori un cadou cu adrenalină (chiar un zbor cu parașuta), iar 18% duc dorul călătoriilor și au pus pe listă un zbor virtual. 12% ar prefera sesiuni de coaching și dezvoltare personală, iar 15% ar prefera cursuri practice, cum ar fi cele de cooking ori home brewing. Experiențele sunt astfel preferate de români, în locul cadourilor-obiect, pentru că acestea contribuie la starea de bine.
Cifrele de până acum ne arată că bugetele diferă foarte mult, însă media se situează la 100-150 de euro, confirmând datele oferite de sondajul nostru, ușor mai scăzut pentru colegi și prieteni. Cei mai mulți clienți ne solicită expertiza pentru a oferi cadouri mai deosebite. Explicația vine din feedback-ul acestora, care spun că, la finalul unui an dificil, își doresc să ofere ceva cu adevărat special, mai ales când doresc și să compenseze lipsa contactului direct – Oana Pascu, fondator Complice.ro
Cărți pentru minte
Pe de altă parte, românii chiar investesc mai mult în ei și în dezvoltarea lor personală, iar acest lucru se vede și în vânzările de carte. Astfel, potrivit Libris.ro, librărie online, a fost înregistrată o creștere semnificativă în categoria dezvoltare personală, dar și afaceri, unde s-a ajuns până la 80%.
Datele ne arată o creștere de 28%, cu vârfuri pe categoriile de cărți pentru copii +38% și cărți de dezvoltare personala, cu accent pe cărțile de psihologie practică. Un aspect interesant îl reprezintă creșterea de 100% pe subcategoria dezvoltare spirituală – pe perioada stării de urgență – Lăura Teposu, CEO Libris.ro
Comenzi online din afara țării
Românii s-au orientat anul acestea spre online și când vine vorba de cadourile trimise din străinătate celor apropiați. Datele Floria.ro arată că, anul acesta, comenzile pentru cadouri de Crăciun au depășit mai mult ca în alți ani granițele, venind din țările cu comunități mari de români: Italia, Spania, Marea Britanie, Olanda, Elveția, dar și Japonia.
Floria.ro s-a adaptat noii realități și am lansat produse orientate către siguranța clienților noștri. Astfel, am pregătit, pe lângă buchete, aranjamente și decorațiuni, cadouri ce pot fi livrate în întreaga țară prin rețeaua proprie de curieri în două ore de la confirmarea comenzii. Clienții încearcă, pe cât posibil, să limiteze expunerea din magazine, mai aglomerate acum, comandând online atât pentru ei, cât și pentru cei dragi, în special pentru părinți, alături de care mulți nu pot fi în această perioadă – Marina Popescu, Director General Floria.ro
Floria.ro livrează în toată țara până pe 24 decembrie, ora 16.00, iar în București până la ora 18.00, prin rețeaua proprie de curieri.
Cadouri mai scumpe
Deși comparativ cu anii precedenți clienții sunt mai rezervați în a face achiziții, iar procesul durează mai mult decât în mod obișnuit, valoarea achizițiilor a crescut, confirmă Anca Negescu, care deține o galerie de artă și bijuterie, dar și brandul propriu de bijuterie contemporană. Bugetele alocate pentru cumpărarea pieselor de pe Curandera.ro se încadrează între 300 și 600 de lei, în contextul sărbătorilor.
Românii investesc mai cu grijă, dar mai generos în bijuterii, fie că le comandă pentru ei sau pentru cei dragi. Dincolo de designul și de calitatea produselor, contează în decizia de achiziție faptul că suntem un brand românesc 100%, dar și idee de sustenabilitate care însoțește mesajul produselor noastre, precum și faptul că ambalajele folosite sunt din materiale reciclabile, cu hârtie impregnată cu semințe, ce se poate planta – Anca Negescu, designer și fondator Curandera
Livrare rapidă la nivel local
Cadourile cumpărate în ultimul moment comandate online se livrează local cu serviciile super-rapide de curierat. BeeFast, un start-up tech, reprezintă o alternativă pentru perioada sărbătorilor. Potrivit lui Cristian Grozea, unul dintre fondatorii acestei companii, luna decembrie și mai ales această perioadă a fost marcată de o creștere semnificativă în solicitările de livrare a cadourilor. Nu doar cele achiziționate de la diverse magazine, ci și între colegi, prieteni, membri ai familiei care sunt sub restricții în contextul COVID-19 etc. BeeFast livrează până pe 24 decembrie, la ora 19.00.
Urmărește-ne și pe Google NEWS