Cartea nu moare, nu se predă! Libris anunță investiții de 4 mil & Librex livrează și în afara țării

Print Friendly, PDF & Email

Astăzi am primit două comunicate de presă din partea unora dintre cei mai importanți jucători din piața vânzărilor online de carte. Libris și Librex își prezenta intențiile de dezvoltare pentru perioada următoare, semn că lucrurile merg bine pentru acest sector. 

Libris – Investiții de 4 milioane de euro în următorii trei ani

Libris împlinește anul acesta 30 de ani de activitate și sărbătorește cu o nouă identitate vizuală și pregătește investiții de 4 milioane euro în dublarea depozitului de carte, personalizare și interacțiune cu cititorii. În 2021, comanda medie pe Libris a depășit pragul de 100 de lei, în creștere cu 10% față de perioada similară din 2020 și cu 25% față de 2019. 

Investițiile făcute în ultimii 3 ani în depozitul de carte de la Brașov, cu o suprafață totală de 5.000 de metri pătrați, se ridica la aproape 5 milioane de euro și asigură un stoc permanent de 1 milion de volume, având capacitatea de a crește până la 3 milioane de volume, anunță compania.  

Bugetul de investiții în experiența cititorilor – de la livrare mai rapidă și un stoc mai extins, până la recomandări personalizate sau interacțiuni culturale – alocat de Libris pentru următorii 3 ani se ridică la 4 milioane de euro. 

Suma va fi direcționată majoritar către extinderea depozitului de carte din Brașov, care urmează să se dubleze. Investiția în tehnologii, servicii tech și digitale care vor permite companiei să ofere clienților recomandări personalizate și un motor de căutare dezvoltat special pentru carte este estimată la 1 milion de euro. 

De asemenea, Libris va dezvolta si partea de interacțiune cu cititorii, pentru care sunt create evenimente și experiențe culturale variate, atât offline, cât și online.

Librex lansează serviciul de livrări în afara țării

Ceva mai “tânără”, Librex sărbătorește 11 ani pe piața locală și 2 milioane de cărți vândute. După ce a anunțat venituri de aproape 1 milione euro în primul semestru, compania lansează serviciul de livrare în țările cu comunități mari de români, respectiv Spania, Italia și Germania, pentru care garantează un timp de livrare de două zile lucrătoare, indiferent de destinație.

Pentru implementarea serviciului, Librex a investit în optimizarea softului pentru comenzi și a extins personalul din depozit cu 20%.

La nivel de business, Librex așteaptă un volum al livrărilor în afara țării de cel puțin 1500 de comenzi lunare, volum care să stimuleze o creștere de minimum 10% a cifrei de afaceri pentru anul în curs. Pentru 2022, compania estimează că serviciul de livrare internațională va crește susținut și că va reprezenta o pondere de 12 – 15% din businessul companiei.

 



Urmărește-ne și pe Google NEWS