Cât de ușor este să vinzi jucării online: de la idee la magazin

Print Friendly, PDF & Email

MerchantPro

Un material susținut de MerchantPRO

Bianca Urzică, Dan Pleșca și Andrei Rotariu ar fi putut cu ușurință răspunde la întrebarea de mai sus în calitate de tineri antreprenori, care tocmai și-au lansat magazinul online de jucării Tradtoys. Au făcut o scurtă cercetare a pieței, și-au ales publicul țintă, de la bebeluși până la adulți cu chef de joacă, și-au făcut stocul virtual de produse, au ales mai multe piețe regionale pe care să se lanseze și… au absolvit.

Așa că răspund la întrebarea din titlu din postura lor de proaspăt absolvenți ai Universității Lucian Blaga din Sibiu, unde, în anul terminal, și-au testat abilitățile antreprenoriale în cadrul seminarului de Comerț Electronic. Proiectul lor: crearea unui magazin online, de la idee până la lansarea lui efectivă. Cum au reușit acest lucru? Destul de ușor, spun ei azi, când au practic un magazin online la cheie.

Pasul 1: Alegerea platformei

Magazinul a fost creat în cadrul proiectului MerchantProEdu, un demers educațional rezultat în urma colaborării dintre platforma locală SaaS de eCommerce MerchantPro și Universitatea Lucian Blaga din Sibiu. 100 de studenți ai Universității și-au testat abilitățile de a lansa un business în eCommerce cu ajutorul platformei de soluții SaaS și unul dintre cei mai importanți furnizori de pe acest segment de piață.

Vizual 2 MerchantPro x ULBS V2 mod

Proiectul-pilot a avut de altfel ca obiectiv principal transpunerea teoriei predate la clasă în practică prin utilizarea unei platforme de acest tip pentru a dezvolta un magazin online. Studenții înscriși la programul de studii Marketing din cadrul Facultății de Științe Economice nu aveau cunoștințe tehnice de programare, astfel colaborarea cu MerchantPRO ne-a permis să oferim studenților o mai bună înțelegere a părții economice din spatele unui business online, fără a fi nevoie să aprofundeze partea de programare, a precizat Eugen Popescu, lector. univ. dr. Facultatea de Științe Economice din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu și coordonator al acestui proiect-pilot.

Astfel, studenții au creat 26 de magazine online, integrând în acestea funcționalități multiple, de la sisteme de plată și livrare, până la gestionarea comenzilor. Cei trei s-au numărat printre ei. Prin urmare, alegerea platformei a fost un pas simplu.

Pasul 2: Temă, funcționalități, idei de promovare

Alegerea funcționalităților a fost următorul punct important în crearea magazinului online. Iar singura dificultate a venit din alegerea celor potrivite conceptului, dintr-o ofertă generoasă de soluții. Majoritatea funcționalităților sunt foarte interesante, însă câteva mi-au atras atenția într-un mod deosebit, mai exact, adăugarea unei monede pentru țări diferite și  gestionarea listelor de clienți, a precizat Bianca. Pentru Dan, cele mai interesante au fost adăugarea de promoții, prin cupoane de reducere, reguli de discount etc.

Nu au întâmpinat dificultăți în implementarea acestor funcționalități deoarece MerchantPro dispune de o platformă intuitivă, ușor de utilizat chiar și când nu ai niciun fel de cunoștințe de programare, exact ca și studenții care au realizat aceste magazine online.

Sunt tineri cu idei, o generație plină de inspirație, ei sunt antreprenorii de mâine și ne bucurăm  să le putem arată posibilitatea unui viitor în care să își pună viziunea în slujba propriului business.  Un studiu realizat de PRIDE-U menționa că 85% dintre tinerii din generația Z își doresc să devină antreprenori. Deci dorința există, e rolul nostru să le arătăm că o pot face și că există, iată, instrumente simple și ușor de gestionat, precum MerchantPro, prin care își pot lansa un business online foarte rapid, a declarat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Pasul 3: Evaluarea

Studenții au nominalizat proiectul ca fiind printre cele mai interesante și utile activități desfășurate în timpul facultății, însă, dincolo de acest lucru, magazinul online a fost evaluat pentru a primi nota necesară încheierii situației școlare.

Magazinul creat de studenți a respectat toate criteriile pe care le-am cerut pentru evaluarea proiectului, de la un număr minim de produse încărcate pe site, informații privind produsele, meta-etichete relevante completate, la crearea de categorii și subcategorii pentru diferitele game comercializare. De la implementarea modalităților de plată și livrare – doar simulare-  la alegerea și editarea procesului de check-out. De asemenea am apreciat și designul estetic plăcut, curat pe care l-au dat site-ului lor, a mai precizat Eugen Popescu.

Desigur, proiectul celor trei studenți este doar un demo, nu este LIVE, iar lansarea unui business de succes implică mai multe aspecte, platforma online fiind doar unul dintre ele. De altfel, dincolo de rezultatul practic – nota obținută de studenții din anul terminal –, proiectul reprezintă un test pentru studenții care își doresc să testeze antreprenoriatul odată cu absolvirea facultății.

De-a lungul anilor am mai avut colaborări punctuale cu instituțiile de învățământ, însă anul acesta am decis să transformăm demersurile noastre educaționale într-un proiect de sine stătător. Astfel, MerchantProEdu își propune să arate unui număr cât mai mare de elevi și studenți cât este de ușor să îți lansezi un magazin online folosind platforma noastră. Cred că încurajarea spiritului antreprenorial încă din băncile școlii sau facultății este o misiune pe care mediul de business  trebuie să și-o asume tot mai mult. De aceea, parteneriatul cu Univ. Lucian Blaga din Sibiu este un prim pas pe care îl facem în creșterea unei noi generații de antreprenori în eCommerce, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.  

Dacă acest proiect ți s-a părut interesant, te invit să citești și cum 4 studente din Sibiu, fără experiență în programare, au pus bazele unei librării online, un magazin “lansat” direct pe piața internațională.

Citește aici mai multe despre proiectul MerchantPro Edu.



Urmărește-ne și pe Google NEWS