Cine sunt antreprenorii care vor să aducă lumină în casele românilor într-un mod minimalist
Lyset, companie fondată în 2022 de Carmen, absolventă de Medicină Dentară, și Alexandru Boangher, cu studii în management, creează sisteme de iluminat smart minimalist prin sisteme de șină și spoturi. Cei doi au început cu o investiție inițială de 130.000 euro, iar anul trecut au avut o cifră de afaceri de 1.198.000 de lei. Pentru anul 2024, Lyset estimează o cifră de afaceri de 3.000.000 lei, marcând o creștere semnificativă față de anii anteriori.
Piața corpurilor de iluminat este situată la aproximativ 80 milioane euro, au menționat fondatorii pentru Digital Business: “nișa noastră de iluminat arhitectural-minimalist, din research-ul făcut de noi, este undeva la 40 milioane euro“.
În prezent, Lyset are o echipă formată din 4 persoane, iar pentru viitor, compania își propune să investească în educație, colaborând cu distribuitori de amenajări interioare și extinzându-și activitatea către piața de consumatori finali (B2C). Cei doi antreprenori au în plan investiții în dezvoltarea de produse customizate și crearea unui configurator unic în România pentru personalizarea produselor de iluminat.
Producție în China
Produsele Lyset sunt fabricate în proporție de 95% în China, compania având 3 reprezentanți acolo, dintre care două sunt plătite full-time de către compania românească. O astfel de abordare asigură o producție eficientă și competitivă, facilitând accesul pe piețele internaționale.
Lyset își concentrează activitatea pe segmentul de iluminat arhitectural-minimalist, adresându-se în principal arhitecților și designerilor de interior. Totuși, compania își propune să își diversifice portofoliul și să intre pe piața B2C prin crearea unui configurator de produse și prin introducerea de produse cu design minimalist, adaptate nevoilor clienților finali.
Cei doi antreprenori sunt în prezent concentrați pe piața locală însă nu exclud extinderea internațională: “ne dorim să ne extindem internațional, dar după trei ani, deoarece va trebui să fim pregătiți 100% din punct de vedere stocuri și logistic. Țările țintite în prima fază sunt: Ungaria, Austria, Germania, Italia, Belgia. Vom lucra cu distribuitori din aceste țări“.


Urmărește-ne și pe Google NEWS