Comerțul online crește cu 11% în ciuda incertitudinii politice din România
Tensiunile generate de alegerile prezidențiale și parlamentare din România nu i-au împiedicat pe consumatori să mențină un ritm alert al cumpărăturilor online. Potrivit datelor furnizate de MerchantPro, platforma SaaS locală de eCommerce, vânzările magazinelor online au crescut cu 11% în valoare și 8% în volum în perioada 18 noiembrie – 15 decembrie, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Deși instabilitatea politică – marcată inclusiv de anularea primului tur de alegeri prezidențiale – a dus la momente de ezitare, precum o scădere de 5% pe 24 noiembrie (ziua alegerilor) și 10% pe 25 noiembrie (ziua anunțării rezultatelor), tendința generală s-a menținut pozitivă.
Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro, explică această evoluție prin sezonalitatea specifică perioadei: „Sezonul cadourilor stimulează în mod natural consumul, dar observăm și un comportament de compensare – achizițiile curente, cu un coș mediu de 55 de euro, au continuat să crească, în timp ce achizițiile mai mari au fost amânate până la stabilizarea contextului”.
În ciuda rezultatelor pozitive, creșterile s-au situat sub media anuală, unde tranzacțiile au avansat cu 15%, iar valoarea vânzărilor cu 20%, semn că prudența consumatorilor a fost resimțită în această perioadă.
„Antreprenorii din eCommerce dau dovadă de agilitate și reziliență, adaptându-se rapid la schimbările pieței și la comportamentul consumatorilor. Chiar și în momente de volatilitate, sectorul își păstrează dinamica pozitivă”, subliniază Rădulescu.

Urmărește-ne și pe Google NEWS