Companiile vor angajați implicați și productivi și cheltuie 20% din bugetele de HR pe acțiuni de employee experience
Conform specialiștilor Exploratist, agenție locală de employee experience, 70% dintre angajați vor continua să lucreze în sistem remote și hibrid, companiile intensificând în 2021 eforturile de a menține angajații implicați și productivi. Astfel, organizațiile ajung să investească până la 20% din bugetul de HR în acțiuni dedicate. Totuși, suma alocată pentru o inițiativă de wellbeing per angajat a scăzut la 35 euro, de la 50 euro, pe fondul trecerii experiențelor în mediul online.
În contextul unui 2021 hibrid, cu provocări tot mai mari pe segmentul retenției și productivității angajaților, companiile apreciază din ce în ce mai mult importanța programelor dedicate echipelor, având focus atât pe interacțiunea și implicarea acestora, cât și pe wellbeingul lor.
CITEȘTE ȘI: Noul open office este mai aerisit, multifuncțional, are cabine acustice și zone de relaxare
La nivelul lui 2021, costurile generale ale evenimentelor au scăzut cu 35%, valoarea medie alocată per angajat în cazul teambuidingurilor online fiind de 50 de euro (față de 100 de euro/zi costul pre-pandemie), iar în cazul programelor de wellbeing, de 35 de euro/angajat (față de 50 de euro/angajat înainte de pandemie).
Exploratist menționează că cele mai accesate produse de employee experience din portofoliul său sunt cele de comunicare internă și employer branding (33%), evenimentele corporate online, integrate cu produse digitale diverse din suita Digital Stage, inclusiv interacțiuni mai puțin formale sau discuții libere (29%) și teambuildingurile în online (15%).
Provocarea este în acest context să vii mereu cu experiențe inovative, care să-i țină conectați pe angajați pe tot parcursul acestora, ca informația să fie suficient de relevantă și atractivă. De altfel, două treimi din bugetul alocat este investit în formatul experienței și doar o treime în implementarea acesteia – Silviu Petran
Wellbeing, esențial în strategia de comunicare internă și employee experience
Exploratist notează o altă tendință majoră conturată în 2021, care vine din felul în care se realizează comunicarea și conexiunea cu angajații. Climatul pozitiv este motorul cel mai important al siguranței psihologice a angajaților, iar acesta este susținut de programele de wellbeing adresate angajaților și familiilor acestora.
Organizațiile au înțeles cât de mult îi afectează această dimensiune emoțională pe angajați și au preluat responsabilitatea stării de bine a întregii familii. Angajatorul devine o plasă de siguranță socială, verticală ce nu era inclusă în programele anterioare pandemiei. Exploratist a dezvoltat, la solicitarea companiilor, astfel de programe dedicate și copiilor, care au fost accesate pe tot parcursul anului de un număr tot mai mare de clienți. Bugetul alocat inițiativelor de acest tip este de 15 euro/copil – Silviu Petran
Urmărește-ne și pe Google NEWS