Cooperativa digitală Obor21.ro – creștere cu 55% a cifrei de afaceri în 2021

Print Friendly, PDF & Email

Obor21.ro, prima cooperativă țărănească digitală din România, anunță că a încheiat cel de-al doilea an de activitate cu o cifră de afaceri de 155.000 Euro, creștere cu 55% față de anul precedent. Conform reprezentanților companiei, evoluția a fost susținută “atât de accelerarea comerțului online în pandemie, cât și de schimbarea comportamentului de consum al românilor, creșterea gradului de recurență al comenzilor plasate fiind un indicator cheie în 2021”.

Pentru anul 2022, cei doi fondatori vizează diversificarea portofoliului de produse și extinderea zonei de livrare, preconizând astfel dublarea cifrei de afaceri. Comanda medie a coșului s-a menținut la aproximativ aceeași valoare ca în anul precedent, respectiv 230 lei, arată datele Obor21.ro

Cifrele la final de an arată că în 2021 au fost plasate comenzi de valori mai mici, dar cu un grad de recurență mai mare. Acesta tendință transmite un semnal pozitiv în ceea ce privește schimbarea comportamentului de achiziție și consum: clienții își planifică cumpărăturile și respectiv mesele cu produse din carne, consumând mai multe produse fresh în detrimentul obiceiului de a comanda mai mult și de a congela –Florian Mateiță, cofondator Obor21.ro

Potrivit reprezentanílor, cca 40% dintre clienți revin pentru o nouă comandă, iar peste 20% sunt clienți cu mai mult de 4 comenzi plasate la nivelul anului 2021. Numărul mediu de produse comandate pe Obor21.ro se menține la 5-6 produse/coș, la fel și sezonalitatea comenzilor, aprilie fiind cea mai dinamică lună din punct de vedere al vânzărilor. Totodată, Obor21.ro raportează la nivel de an, creșteri semnificative la vânzările cărnii de ied (60% creștere față de anul precedent) și de miel (16% creștere).

De departe, cea mai bună lună din 2021 a fost aprilie, datorită Paștelui. Dacă de Crăciun românii cumpără carne de porc, Paștele este prin excelență dedicat cărnii de miel și mai nou și de ied, o alternativă mai sănătoasă pentru miel și o carne destul de rar solicitată în anii precedenți. Mai mult, după un 2020 în care clienții noștri s-au obișnuit să găsească în ofertă carne de caprine și ovine oricând, în 2021 am remarcat o creștere a interesului, mai ales pentru prima categorie, aceasta fiind prezentă și în comenzile care nu au avut legătură cu masa de Paște – Florin Mateiță, cofondator Obor 21



Urmărește-ne și pe Google NEWS