Cris Radu, Adobe România: după 4-5 ani, un inginer Adobe ajunge să câștige mai mult din stimulente decât din salariu [2/2]
Adobe este printre puținele firme de IT din România care acordă angajaților pachete de beneficii constând în acțiuni în cadrul companiei. Cum funcționează: un set de acțiuni este acordat noului angajat la momentul semnării contractului și se activează în 4 ani, câte 25% în fiecare an. Alt pachet de acțiuni este acordat anual, la circa jumătate din inginerii Adobe România, ne-a declarat Cris Radu, VP of Engineering și Site Leader Adobe Romania.
În prezent, acțiunile Adobe au o valoare de circa 360 de dolari pe unitate, cu peste 30% față de valoarea înregistrată în aceeași perioadă a anului trecut. Analiștii estimează că prețul va urca până la 460 de dolari în 2021, iar peste 5 ani va ajunge la peste 700 de dolari.
Angajații Adobe din România mai au un alt program de stimulare la care pot accede, indiferent de departamentul sau vechimea în companie, ei își pot pune deoparte până la 25% din salariu, iar firma le cumpără acțiuni la un preț redus față de prețul listat. Ulterior ei le pot vinde în piață, profitând astfel de diferența de prețuri. Cris Radu crede că în cel mai pesimist scenariu, în care acțiunea scade sub prețul la care a fost cumpărată, angajatul câștigă minim 15%, iar în cel mai bun caz, până la 100%. “Proporția începe să varieze cu senioritatea, acțiunile pot ajunge să producă pe an mai mult decât salariul de bază. Deci e irelevantă competiția în piață în funcție de salariul unui senior, să zicem de 3000 de euro, comparat cu acțiunile, aprecierea lor în timp etc”, menționează Radu.
Un intern Adobe România poate lucra direct la un produs de pe homepage Adobe.com
Salariul este important atunci când alegi un angajator, însă, poate la fel de important este și ce impact are munca ta. Conform Site Leader-ului Adobe România, compania americană se deosebește de alte firme de IT de pe piața locală și prin faptul că le oferă angajaților oportunitatea de a lucra la produse care se regăsesc chiar pe prima pagină a site-ului gigantului Adobe: “Nu numai că Adobe le pune pe prima pagină, dar și analiștii le pun în top ca fiind produsul numărul 1 în industria respectivă”.
Cris ne-a oferit două exemple de proiecte în care au fost implicați interni români: o componentă nouă a Adobe ID care a fost folosită de 12 milioane de utilizatori în 3 luni și un feature nou pentru Adobe Advertising Cloud, soft folosit în 400 de miliarde de tranzacții pe zi. Produsele Adobe sunt folosite de companii precum Disney, SAP, Microsoft, AT&T, Espn, sau Allianz.
În afară de mândria de a lucra pentru produse utilizate de miliarde de oameni în fiecare zi, Adobe încearcă (și până acum a reușit) să atragă seniori talentați prin evenimente tehnice periodice cu o componentă puternică de socializare.
„Important e să pui un inginer să discute cu un alt inginer, nu cu un hiring manager, nu cu cineva de la HR. La ce competiție și presiune e pe piață, nu mai raspunde nimeni la un call de la HR în care recruterul începe discuția cu <am o pozitie pentru tine, dar nu pot să-ți explic mai mult, îți citesc patru bulleturi cu tehnologii și o să-ți exlice cineva dacă ai timp să discuți>”, explică liderul Adobe România.
Dacă ești stundent, îți poți face lucrarea de licență la Adobe
Adobe are și programe dedicate studenților: Graduate Diploma Internship – program cu durată 4 luni, conceput pentru studenții seniori care doresc să-și creeze teza de cercetare de licență cu Adobe. Echipele de inginerie Adobe propun teza, care este orientată spre cercetare și rezolvă una dintre provocările actuale ale echipei Adobe. Internul are un mentor din Adobe care îl ajută să dezvolte noi abilități și să învețe noi tehnologii. De asemenea, lucrează cu cineva de la Universitate și primește o notă finală de la comisia facultății sale. Programul se desfășoară din martie până în iunie. Peste jumătate dintre studenți primesc oferte pentru un loc de muncă în cadrul echipelor Adobe după terminarea acestui program de internship.
Stagiul de vară (Summer internship) – program cu durata de 3 luni, care are loc în fiecare an în Adobe România, de obicei din iulie până în septembrie. Este conceput pentru studenți excepționali de la universități din toată țara, indiferent de anul de studiu în care se află. Aceștia sunt integrați în echipele de inginerie și participă cot la cot cu angajații Adobe în ciclul de dezvoltare. Ei primesc un mentor din echipă, care îi ajută să dezvolte noi abilități și să învețe noi tehnologii.
Urmărește-ne și pe Google NEWS