Cristian Grozea, BeeFast: Am putea scrie o carte despre câte variante am încercat

Print Friendly, PDF & Email

BeeFast a plecat la drum la începutul anului cu o investiție de 100.000 de euro și cu gândul de a oferi clienților o infrastructură pentru toate procesele economice care se desfășoară în mediul digital: de la prezență online, shop, metode de plată, până la livrări și alte servicii ce urmează fi lansate. Primele 9 luni din 2020 le-au adus celor de la BeeFast venituri de 250.000 de euro și speră să încheie acest an cu 400.000 euro.

Am stat de vorbă cu Cristian Grozea, unul dintre cei patru antreprenori care au investit în BeeFast, despre provocările lansării și extinderii unui business în 2020, an marcat de pandemia de COVID-19, planurile pentru anul următor și piața locală de livrări.

Cristian-Grozea_BeeFast
Cristian Grozea, co-fondator BeeFast

Cât de greu a fost să schimbați abordarea de business, având în vedere că inițial ați lansat un serviciu de curierat, iar acum oferiți soluții complete magazinelor?

Ce e interesant e faptul că nu a fost cazul să schimbăm abordarea în business. Viziunea BeeFast a fost de la început să ofere infrastructură pentru procesele economice care se desfășoară în mediul digital – asta însemnând tot ce are nevoie un business ca să facă afaceri cu bunuri în online: de la prezență, shop, metode de plată, până la livrări și alte lucruri pe care le avem în pregătire. Am avut norocul să oferim o abordare care s-a potrivit perfect pe nevoile presante generate de pandemie. Din acest punct de vedere, a fost ușor. Uitându-ne însă la toată această perioadă, nu a fost și nu este deloc ușor să gestionezi o creștere atât de accelerată, mai ales că echipa inițială nu a fost mare. Credem însă că am ajuns într-un punct de echilibru.

Lucrați cu câteva sute de curieri livratori. Cum reușește BeeFast să-i atragă pe o piață cu nume mari precum foodpanda, Glovo, Bolt?

Aici este o saga întreagă. Am putea scrie o carte despre câte variante am încercat, câte variații am introdus, cum dădeau ele pe hârtie și ce obțineam in real life. Așa că răspunsul este: a fost dificil. Este o piață deja dezvoltată, cu reguli împământenite de jucători mari, cu obiceiuri și procese pe care e foarte greu să le schimbi. Noi am reușit, am zice, prin sinceritate și deschidere, dublate de o organizare internă pentru care am prioritizat resurse.

Fiindcă tot am pomenit de concurență, what’s your catchphrase cum vă diferențiați?

În primul rând, BeeFast nu este un marketplace, ci o platformă de infrastructură pentru afacerile care vând bunuri online (deocamdată). Cum facem noi lucrurile diferit? Prin faptul că nu înrolăm un client-restaurant într-o platformă de tip marketplace, ci îl ajutăm să aibă un shop propriu, în 24h, shop integrat imediat cu metoda noastră de livrare super-rapidă. Astfel, restaurantul (sau orice alt business) își păstrează comunitatea proprie de clienți, poate gândi o strategie de marketing proprie, păstrează datele clienților săi – cu alte cuvinte, rămâne în contact direct cu proprii consumatori. În al doilea rând, BeeFast este o companie 100% românească; ne mândrim foarte mult cu asta.

Încercăm să ne promovăm onest, direct și pozitiv. Și foarte țintit, pentru că nu avem bani de aruncat. Ne bazăm pe emoție, pe sinceritate și pe componenta umană, de câte ori avem ocazia. Lucrurile se pare că funcționează.

Presupun că ponderea de clienți B2B este foarte mare în acest caz. Cât mai exact și cum va evolua această tendință pe viitor?

În acest moment ponderea este circa 85% B2B și 15% B2C. Procentul este cel așteptat, conform cu felul în care ne-am lansat în piață. Aceste procente se vor schimba cu siguranță odată cu o lansare importantă pe care o planificăm pentru începutul anului viitor – și anume o aplicație de livrări și trimiteri colete între persoane, cu niște particularități despre care abia așteptăm să vă povestim în câteva luni.

Așteptăm cu interes în cazul acesta! Cum a evoluat piața livrărilor din martie până în prezent?

Piața în sine nu știm cât de mult s-a schimbat. Ce s-au schimbat în mod vizibil sunt comportamentul și așteptările clienților. Toți vrem ca lucrurile să se miște și mai rapid, toți vrem să putem cumpăra online ușor și să primim ce am cumpărat cât mai repede. Cum s-ar spune, nu lăsa pe mâine ce poți livra azi.

Care sunt planurile BeeFast pentru 2021? Intenționați să vă extindeți în afara Bucureștiului?

Da, anul viitor este anul extinderii. Vrem să ajungem în 10 orașe din țară, cu tot cu Bucureștiul. Harta este făcută, rămâne să vedem unde vom fi la final de 2021. Anul viitor, ținând cont de ritmul actual de creștere și de extinderea pe care o planificăm, preconizăm că BeeFast va fi de cel puțin 4-5 ori mai mare.

 

 



Urmărește-ne și pe Google NEWS