Criza globală de noi contabili este reală și afectează companiile din toate industriile

Potrivit americanilor de la TaxDome, platformă de management pentru firmele de contabilitate, criza iminentă cu care se confruntă piața globală a serviciilor de contabilitate și consultanță fiscală este cauzată în principal de lipsa profesioniștilor din noile generații.

Deficitul de forță de muncă în contabilitate perturbă activitatea companiilor la nivel global, iar volumul de muncă al angajaților actuali este în creștere, afectându-le sănătatea mintală. Aceste fapte evidențiază o problemă serioasă pentru firmele de contabilitate, dar și pentru companii în general: pentru a derula o activitate eficientă în domeniul contabil și a se dezvolta, acestea au nevoie de noi modalități de a găsi angajați și de a-i reține cu un stil de lucru atractiv, atât ca proceduri, sarcini, cât și ca program de lucru.

Conform TaxDome, câteva situații extrem de specifice au dus la apariția acestui deficit de forță de muncă în contabilitate: schimbările demografice, remunerația insuficientă în raport cu gradul de pregătire profesională pe care exercitarea meseriei de contabil o cere, precum și în raport cu necesitarea informării și adaptării continue la modificările legislative și fiscale, lipsa de atractivitate a profesiei în rândul studenților și al tinerilor profesioniști.

Pentru combaterea situațiilor de blocaj provocate de contextul pieței de forță de muncă specializată, specialiștii TaxDome recomandă câteva schimbări profunde, absolut necesare în activitatea companiilor:

  • Facilitarea unui mediu de lucru sănătos, care favorizează echilibrul în viața profesională și cea privată. Acesta, combinat cu soluții IT inteligente, previne suprasolicitarea forței de muncă.
  • Adoptarea unui orar de lucru flexibil – concept mult mai potrivit noilor generații de profesioniști decât clasicul program „de la 9 la 5”. Renunțarea la modelele de lucru învechite și acceptarea avantajelor digitale ale sistemelor inteligente le vor permite tinerilor angajați să lucreze eficient, în stilul dorit, liber și independent.
  • Favorizarea procesului de specializare continuă. Creșterea și dezvoltarea consecvente în profesie pregătesc forța de muncă pentru noi oportunități în carieră și-i oferă un sentiment de satisfacție.
  • Încurajarea feed-back-ului deschis, în ambele direcții ale ierarhiei profesionale, o procedură care instaurează o atmosferă de încredere, apreciere și dialog în echipă, totodată dând fiecărui angajat sentimentul că munca sa are un sens.
  • Digitalizarea cât mai exhaustivă a proceselor de lucru. Tinerii profesioniști sunt mai conștienți decât managerii actuali de oportunitățile enorme oferite de digitalizarea globală. Cu ajutorul proceselor digitalizate, profesioniștii din domeniul financiar pot fi scutiți complet de sarcinile de rutină în viitor.

”Procesele digitalizate economisesc până la 30% din timp doar prin comunicarea integrată cu clienții lor. Discontinuitatea dintre hârtie și digitalizare este de domeniul trecutului; aprobările și semnăturile se fac deja în mod digital în câteva minute și sunt disponibile imediat pentru procesarea ulterioară. În plus, față de semnăturile digitale, caracteristici precum reamintirile automate, chestionarele complet integrate sau posibilitatea de a schimba fără probleme limbile pentru clienții internaționali vor reduce enorm volumul muncii de rutină”, spune Alina Goldenberg, Country Manager TaxDome România.



Urmărește-ne și pe Google NEWS