Cum poți crește performanța unui business online

Potrivit unui studiu recent, segmentul eCommerce va reprezenta 20,4% din vânzările globale din retail până la sfârșitul anului 2022. Cifra reprezintă o dublare față de 2017, iar trendul își păstrează linia. Creșterile accelerate pe motiv de Covid19 au făcut ca spațiul în care activează magazinele online să fie din ce în ce mai aglomerat. Și mai greu de cucerit, având în vedere că clientul final devine tot mai pretențios, iar durata de atenție acordată unei informații livrate online scade continuu, cu fiecare generație. În acest context, provocarea pentru magazinele online este să rămână cât mai relevante din punct de vedere al produselor și serviciilor oferite, cât mai optimizate din punct de vedere al fluxului operațional și cât mai prietenoase din punct de vedere al experienței utilizatorului. Simplu, nu?

Printre must have în ceea ce privește un magazin online în 2022 se numără desigur experiența pe site – viteză de încărcare, modul de organizare a conținutului, o funcție de căutare intuitivă și eficientă, interfață adaptată comportamentului de navigare și consum ale noilor generații de utilizatori – procese optimizate de comandă, respectiv retur, metode de plată diverse și cât mai rapide. Aceste aspecte influențează pe de-o parte interacțiunea cu publicul țintă, dar și performanța unui magazin din perspectiva motoarelor de căutare. Deși sună a unicorn, este tendința pe care merg dezvoltatorii din spatele platformelor de soluții pentru eCommerce.

Traversăm perioade provocatoare în eCommerce, cu creșteri mari, dar și cu evenimente cu impact imediat asupra disponibilității oamenilor de a face achiziții. Pentru a pătrunde în conversația online si mai ales pentru a păstra o poziție avantajoasă în piață este acum nevoie de mult mai mult decât de a exista pe acest canal. Mai ales că este evident că românii sunt din ce în ce mai atenți în achizițiile făcute online, îndreptându-se spre un comportament de consum eficient și achiziții conștiente, ghidate nu doar de impuls, ci căutând un preț potrivit, siguranța si cea mai bună experiență de la începutul și până la finalul procesului de cumpărare, care se întinde dincolo de momentul plasării comenzii în magazin. Pentru a îndeplini și chiar depăsi așteptările consumatorului, dar și pentru a asigura performanța și optimizarea de ordin tehnic a magazinelor online, am dezvoltat MerchantPro Next, noul storefront pentru shop-urile din platforma noastră, a precizat Arthur Rădulescu, CEO Merchant PRO, platformă de soluții SaaS pentru eCommerce.

Astfel, printre componentele care confera unicitate MerchantPro Next atât în rândul platformelor de eCommerce din România și nu numai, se numără un sistem deschis de editare a codului HTML & CSS și a template-urilor de rendare a conținutului, zona de Widget studio destinata proiectarii în maniera vizuală a interfețelor, dar și o suită de teme de design preconfigurate. Obiectivele acestui nou sistem de construire a interfețelor de magazin online sunt fluidizarea checkout-ului si creșterea conversiei, scăderea bounce rate-ului și creșterea nivelului de performanță generală a magazinului în raport cu motoarele de căutare și nu numai. Suplimentar, MerchantPro Next aduce în piață un nou standard de flexibilitate în modul în care un comerciant care nu dispune de resurse pe partea de programare își poate configura, personaliza și optimiza magazinul și storefront-ul.

Cum să captezi atenția clientului în mai puțin de 3 secunde

Însă totul începe, spun experții, cu viteza de încărare a site-ului. Deși având în vedere că trăim într-o țară unde măcar de viteza și capacitățile internetului nu ne putem plânge, magazinele online încă trebuie să investească in infrastructura care sa le asigure o viteza optima de încărcare a site-ului. Studii recente arată că atenția online a unui utilizator din generația Millennials este de 12 secunde pentru a parcurge un fragment de conținut online, în timp ce un user din generația Z este pierdut după doar 8 secunde de parcurgere a site-ului.

Transpunând aceste observații la nivelul așteptărilor pe care noul consumator le are de la un magazin online, dar și la nivelul modului în care motoarele de căutare evaluează performanța unui website pentru noua generație de client, ai la dispoziție cel mult 3 secunde să încarci o pagină web- și câteva alte secunde să atragi printr-un landing page care să ofere informațiile cautate. Bineînteles ar trebui să poți atinge această performanță fără a sacrifica din experiența de navigare. Se poate?

Pe măsură ce costurile pentru atragerea de trafic și noi clienți continuă să crească, maximizarea valorii clientului ajută la menținerea marjelor profitabile pentru orice business. Astfel, două dintre tendințele majore în piață sunt cele ale optimizărilor în viteza de încărcare/navigare și în fluxul checkout – plăți. Prin MerchantPro Next, viteza de încărcare atinge parametri superiori oricărei alte solutii tehnice din piață, chiar și pentru pagini content rich. Pentru checkout am configurat un proces mult mai fluid în comparație cu opțiunile existente în piață, fie că vorbim de one-step sau two-step checkout, precum și o posibilitate de activare facila a unor metode alternative de plata, care nu mai redirectioneaza utilizatorul catre procesatorul de plati pentru a finaliza plata online, a mai explicat Arthur Rădulescu.

Una dintre aceste metode de plată ce se pot activa de orice utilizator al platformei și sistemului MerchantPro Next este Stripe, care permite acest tip Hosted de plată online. De asemenea, soluția oferă acces la metode de plată de tip one click payment, cu salvarea datelor de plată în contul de client, opțiune esențială pentru cumpărături recurente sau abonamente automatizate la anumite produse.

Cum să scazi bounce rate-ul și să fi privit cu ochi buni de Google

Noul storefront dezvoltat de MerchantPro în ultimele 12 luni include de asemenea o serie de funcționalități care optimizează experiența utilizatorului pe site:

  • Predictive Search care include o componentă vizuală, bazată de pe afișarea imaginilor de produs în listele de sugestii
  • Search facets – care simplifică filtrarea produselor de interes
  • Noi modalități de organizare a catalogului, pe bază de linii de produse, funcționalitate ce reduce timpul de căutare și bounce rate-ul
  • Interfețe cu look&feel adaptat comportamentului de navigație al noilor generații de utilizatori
  • Proces de retur optimizat ce oferă o experiență de cumpărare superioară end-to-end
  • Suită de email-uri ce pot fi personalizate în detaliu din punct de vedere al designului
  • Posibilitatea de creare de landing page-uri complexe
  • Personalizare no-code pentru multiple zone din storefront

Felul în care se desfășoară întregul proces de cumpărare, răspunsul site-ului la diferitele tipare comportamentale clientului, timpul petrecut pe site de utilizator, decizia de achiziție, toate influențează și vor influența din ce în ce mai mult poziționarea unui magazin în motoarele de căutare. Întregul proces devine din ce în ce mai rafinat, iar comercianții ce vor ieși câștigători din această luptă pentru clienți sunt cei care înțeleg optimizarea experienței generale. Este ca atunci când intri într-un magazin offline: dacă ferestrele sunt murdare și nu poți vedea produsele din vitrină, dacă ușa se deschide greu și înăuntru trebuie să aștepți până vine un vânzător, cu siguranță ai pierdut acel client. La fel și în online. Investițiile în performanța tehnică nu sunt un nice to have, ci un must have care vor decide poziția în preferințele clienților finali. Partea extraordinară este faptul că, în momentul de față, a atinge un astfel de nivel de optimizare nu mai implică niște costuri inaccesibile pentru comercianții mici și medii, a mai explicat Arthur Rădulescu.

Personalizare no-code sau cum să nu-ți mai faci griji pentru orele de programare

Pentru a oferi fiecărui comerciant online ceea ce-și dorește, MerchantPro Next oferă  utilizatorilor platformei posibilitatea de a-si crea landing page-uri dedicate, pentru a maximiza performanța campaniilor, și chiar reconfigurarea conținutului și a structurii paginilor  clasice din magazin, utilizând un sistem de widgeturi cu flexibilitate ridicată. Astfel, prin Widget Studio se poate atinge o personalizare în detaliu a principalelor zone din storefront, dar nu numai. Iar dacă nu vrei să folosești temele de design disponibile în galerie, atunci sistemul deschis de editare a codului în HTML și CSS oferă un nivel și mai extins de flexibilitate în proiectarea interfeței de magazin. Știm cât de important este pentru comercianți să aibă predictibilitate în ceea ce privește costurile și durata unei dezvoltări. Tocmai de aceea funcționalitățile no-code vin în întâmpinarea lor și nu necesită în mod obligatoriu intervenția unui programator. Ne-am dorit ca MerchantPro Next să ofere cele mai bune soluții SaaS pentru eCommerce disponibile, iar designul no-code este o componentă importantă din această soluție, a mai spus Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

Cum se face migrarea unui magazin de pe o altă platformă pe MerchantPro

Cei mai mulți comercianți întârzie decizia de migrare a unui magazin online la o soluție  tehnică superioară, considerându-l în mod nejustificat ca fiind un proces anevoios, costisitor și care nu asigură o integrare completă și complexă a funcționalităților în cel mai scurt timp. Având experiența asistării la migrare a peste 300 de magazine online de pe alte soluții eCommerce, potrivit MerchantPro acest proces este complet sigur și accesibil fără investiții semnificative, atunci când ești îndrumat de specialiști cu o experiență vastă în eCommerce.

Pregătiți sau nu de upgrade, comercianții online din România ar trebui să nu piardă din vedere factorii care limitează creșterea, iar unul dintre aceștia este piața cărora se adresează. Limitele de creștere sunt mai ușor atinse pe piața internă tocmai pe fondul digitalizării accentuate și a reorientării către online a consumatorilor din ultimii doi ani, prin urmare tot mai mulți cumpărători se vor orienta către magazinele din afara granițelor, ce livrează și în România.

Trendul ar trebui urmat și de magazinele din România, iar piața internațională este cu siguranță o provocare. Competiția pentru clienți va crește în același ritm accelerat, iar experiența utilizatorului va fi din ce în ce mai importantă, prin urmare comercianții trebuie să-și aleagă soluții care să răspundă nevoilor prezentului, dar și celor ce se conturează în viitor, alegând parteneri care să le fie alături pe parcursul acestor dezvoltări. Iar MerchantPro Next bifează aceste criterii.



Urmărește-ne și pe Google NEWS