Cum vrea Liverpool să câștige și în afara gazonului
Liverpool a scris istorie în semifinala cu Barcelona, când oamenii lui Jurgen Klopp au întors un rezultat devastator de 3-0 în tur. Englezii au terminat partida de acasă cu 4-0 și s-au calificat în finala Champions League.
Cu șanse mari de a ridica trofeul Champions League peste câteva săptămâni, strategia de marketing a clubului este mai importantă ca oricând. Liverpool vrea să profite de popularitatea din ultimele zile pentru a-și atrage și mai mulți fani. Unul dintre obiectivele oricărui mare brand din industria sportivă este să interacționeze cu suporterii și în afara zilelor de meci.
Audiență record
Liverpool a avut cea mai mare audiență la nivel global anul trecut dintre toate cluburile din Premier League. Peste 880 milioane de oameni au urmărit meciurile echipei. Clubul se bucură, de asemenea, de o comunitate de 60 de milioane de fani pe canalele digitale. Aceștia sunt activi și în perioadele dintre meciuri, promovând clubul pe rețelele de socializare, ceea ce reprezintă un succes pentru Liverpool în materie de brand awareness.
Într-un interviu acordat publicației Marketing Week, Billy Hogan, Directorul Comercial al Liverpool FC, declară că este important că echipa și jucătorii susțin toate inițiativele de markering și de business ale clubului.
Obiectivul nostru este să avem întotdeauna succes pe teren și să concurăm la cel mai înalt nivel. Lucru pe care îl facem încă din 2010 când clubul a fost achiziționat de Fenway Sports Group. Cu siguranță ne bucurăm de performanțele echipei și de energia pozitivă din cadrul clubului – Billy Hogan
Marketingul devine, cu siguranță, extrem de important pentru Liverpool în eforturile clubului de a atrage și mai mulți fani la nivel global. Sponsorii clubului fac o treabă excelentă prin acțiunile lor de marketing asociate cu brandul Liverpool. Clubul va extinde campania This Means More, menționează Hogan.
Desigur, câștigarea Ligii Campionilor ar ajuta enorm Liverpool în creșterea numărului de fani și în campaniile de marketing.
Sponsorii pun și ei umărul la dezvoltarea brandului
Liverpool are 28 de sponsori, printre care partenerul principal Standard Chartered, producătorul de echipament sportiv New Balance, brandul de bere Carlsberg și gigantul în cosmetice Avon.
Ce nu ne dorim este să creăm o dinamică competitivă între sponsori. Branduri precum New Balance, Standard Chartered sau Verbier sunt fiecare lideri în industriile în care activează. Acest lucru face ca partenerii Liverpool să nu rivalizeze între ei – Billy Hogan
Directorul Liverpool a declarat că brandul este în discuții cu New Balance pentru reînnoirea contractului și că echipa engleză dorește să atragă parteneri și din alte industrii. Actualul contract cu New Balance îi aduce lui Liverpool 45 milioane de lire sterline (52 milioane de euro) în fiecare an și expiră sezonul viitor. Rivala Manchester United are un contract de 75 milioane de lire (87 milioane de euro) pe an cu Adidas.
Clubul joacă excelent și în business
Liverpool a declarat la începutul anului un profit record pentru anul 2018 – 125 milioane de lire sterline, aproximativ 145 milioane de euro. Cifra de afaceri a crescut și ea la 455 de milioane de lire (527 milioane de euro), cu 90 de milioane de lire (104 milioane euro) mai mult comparativ cu anul precedent. Același trend l-au înregistrat și veniturile din drepturile de difuzare, 220 milioane lire (255 milioane euro), și cele înregistrate în zilele de meci, 81 milioane de lire (94 milioane de euro). Creșterile se datorează și succesului înregistrat în Champions League.
Citește și despe noul tool pe care managerii îl folosesc pentru a măsura angajamentul consumatorilor
Urmărește-ne și pe Google NEWS