Dacia, cel mai valoros brand românesc și în 2019

Print Friendly, PDF & Email

Dacă ieri vă prezentam topul celor mai valoroase branduri din lume, astăzi a venit rândul celor locale. Astfel, conform firmei de consultanță Brand Finance, Dacia, marcă evaluată la 1.3 miliarde de euro, este de departe cel mai valoros brand românesc. Comparativ cu anul trecut, Dacia și-a majorat valoarea cu circa 5 procente.

Producătorul local de mașini se menține pe prima poziție de mulți ani, depășind cu mult alte firme cunoscute. Spre exemplu, Dacia are o valoare mai mare decât următoarele trei clasate în 2019.

Locul doi este ocupat de eMAG cu 584 milioande de euro, în creștere cu 26% față de 2018, pe trei se află Dedeman, 405 milioane de euro, cu 31.5% mai mult decât anul trecut. Pe poziția a patra se află Petrom cu o valoare de 289 milioane de euro, o diferență considerabilă comparativ cu valoarea din 2018, 46.7 procente.

Vezi și top 10 cele mai valoroase branduri din lume în 2019!

Creșteri substanțiale față de valorile din 2018 au înregistrat și brandurile Banca Transilvania, locul 5, cu 208 milioane de euro, creștere de 38.7% și BRD, locul 7 cu 158 milioane de euro, creștere de 40%.

Din top 10 cele mai valoroase branduri românești, singura companie a cărei valori a scăzut este Electrica. Furnizorul de energie electrică a înregistrat o scădere cu 9% a valorii brandului, comparativ cu 2018. Electrica se regăsește anul acesta pe locul 10, cu o valoare de brand de 101 milioane de euro.



Urmărește-ne și pe Google NEWS