Facebook va lansa News Tab, secțiune de știri filtrate de jurnaliști

Facebook, care până acum se baza pe algoritmi software pentru a afișa știrile în News Feed, a anunțat că va lansa o nouă secțiune în cadrul aplicației mobile – News Tab – pentru care va recruta jurnaliști cu experiență care vor ajuta compania să filtreze cele mai relevante știri.

Reprezentanții gigantului tech au declarat că vor introduce News Tab până la finalul anului și că această opțiune nu va impacta secțiunea News Feed, locul unde utilizatorii citesc statusurile prietenilor și noutățile paginilor urmărite.

News Tab se dorește a fi o nouă opțiune prin care utilizatorii vor primi experiențe personalizate și extrem de relevante. Pentru început, vom porni cu o echipă mică de jurnaliști pentru a ne asigura că reușim să evidențiem poveștile potrivite – Campbell Brown, responsabilul pentru parteneriate media în cadrul Facebook

Facebook vrea să redevină o sursă de știri credibile

Decizia Facebook de a utiliza jurnaliști pentru a filtra știrile vine și în urma scandalurilor din ultimii ani în care compania a fost acuzată că a ajutat la răspândirea de fake news și dezinformare către milioane de utilizatori. În 2016, Rusia a fost implicată în manipularea infomațiilor care circulau pe Facebook, prin răspândirea de știri false, în încercarea de a influența rezultatul alegerilor prezindețiale din SUA. La începutul săptămânii, Fcebook a anunțat că postaci chinezi sunt în spatele unor grupuri și pagini care difuzau știri false despre protestul din Hong Kong.

CITEȘTE ȘI Intel își optimizează platformele pentru aplicațiile SAP!

Facebook încearcă prin aceste eforturi să-și restabilească reputația de platformă digitală unde oamenii pot găsi surse credibile de informare. Compania a demarat și alte acțiuni în acest sens, angajând cercetători în cybersecurity și alți parteneri pentru a revizui și stopa propagarea de conținut nepotrivit.

Pentru News Feed, Zuckerberg are alte planuri. El își dorește ca secțiunea să se concentreze mai mult pe interacțiunea umană, decât pe redacții și marketeri. Știrile vor ocupa, astfel, un loc separat în aplicație – News Tab. Sarcina jurnaliștilor va fi de a antrena algoritmii care vor sorta și ierarhiza știrile ce vor apărea în News Tab.

Un alt motiv pentru care Facebook a luat această decizie poate fi și faptul că nu vrea să rămână în urmă. Apple și Linkedin utilizează deja jurnaliști pentru a filtra conținutul secțiunilor de știri sau pentru diverse proiecte editoriale proprii.

Articol inspirat din The New York Times



Urmărește-ne și pe Google NEWS