Feedback în timp real – o nevoie a noii generații de angajați?

Print Friendly, PDF & Email

Totalsoft, care în septembrie anunța o investiție de 300.000 euro într-o soluție de HR, lansează acum o nouă aplicație de feedback continuu pentru angajați. Conform reprezentanților companiei, feedback-ul în timp real este o nevoie a generațiilor noi de angajați și poate contribui la dezvoltarea competențelor acestora, respectiv la creșterea performanței și a motivării forței de muncă.

Potrivit specialiștilor TotalSoft, utilizarea acestei soluții de feedback continuu numără ca beneficii: un nivel ridicat de implicare a angajaților (engagement), o rotație mai mică a angajaților, productivitate ridicată, satisfacție mai mare la locul de muncă și un moral ridicat în rândul angajaților.

Conceptul de feedback continuu reprezintă o metodologie care scurtează semnificativ timpul necesar procesului de evaluare. În mod tradițional, performanța angajaților este adesea revizuită trimestrial, bianual sau o dată pe an, iar în unele organizații este posibil să nu existe deloc sesiuni reale de feedback.

VEZI ȘI Robotul care semnează cereri de concediu procesează datele a 600.000 angajați din România

Această metodologie presupune transmiterea și recepția de feedback la fiecare câteva zile/săptămâni, în timpul sau după ce un proiect major a fost încheiat sau chiar după fiecare interacțiune între colegi. Un volum mai mare de feedback din partea colegilor, ajută angajații să își înțeleagă mai bine propriile performanțele actuale și pot face îmbunătățiri.

Trăind într-o lume în continuă dezvoltare, evaluările de performanță tradiționale nu mai constituie cea mai fiabilă modalitate prin care managerii pot comunica feedback către angajați. Vechile sisteme de evaluare a performanței sunt depășite și ineficiente, ducând la o cultură organizațională slabă. În loc să folosim evaluări anuale de performanță, credem că organizațiile ar trebui să implementeze structuri de feedback continuu, în care angajații să poată obține evaluări constructive referitoare la performanța lor, în mod regulat. Acest lucru poate îmbunătăți motivația angajaților prin reducerea ori eliminarea comportamentelor negative asociate cu evaluările de feedback, ulterior acestea conducând la angajați mai fericiți și un mediu de lucru mai propice și eficient – Mihai Găvan,  HCM Global Sales Director TotalSoft (foto)

Mihai Gavan, HCM Global Sales Director TotalSoft
Mihai Găvan, HCM Global Sales Director TotalSoft

În acest sens, TotalSoft a dezvoltat o soluție destinată feedback-ului continuu, sub forma unui modul din Charisma HCM – sistem pentru managementul resurselor umane dezvoltată de companie. Feedback-ul se realizează cu ajutorul chatbot-ului Timea, la rândul său integrat cu sistemul Charisma HCM.

Funcționalitățile modulului diferă în funcție de rolul celui care oferă sau primește feedback. Astfel, departamentul de HR beneficiază de un chestionar complet personalizat, care poate include imagini și acces complet la toate feedback-urile și comentariile angajaților.

Pentru angajați, procesul este foarte simplu și presupune acordarea unei note și, opțional, a unui comentariu colegului de proiect pentru care autorul feedback-ului rămâne anonim.

La rândul său, angajatul care primește feedback poate vedea numărul total de feedback-uri și numărul de colegi unici de la care a primit, scorul pentru fiecare feedback în parte precum și evoluția scorului general lunar.

Rezultatele sunt afișate într-un mod grafic, atât în rapoarte, cât și sub formă de dashboards, ceea ce permite managerilor să utilizeze informațiile pentru dezvoltarea competențelor angajaților și oferirea unui mediu pozitiv și eficient de muncă.



Urmărește-ne și pe Google NEWS

One Reply to “Feedback în timp real – o nevoie a noii generații de angajați?”

Comments are closed.