Floria.ro a migrat operațiunile online pe platforma VTEX pentru o flexibilitate crescută în livrarea florilor și lansarea de noi servicii

Orientarea către digitalizare a făcut din Floria.ro unul dintre cele mai active proiecte online din domeniul floristic, experiența celor care trimit florile fiind întotdeauna la fel de importantă ca a celor care le primesc. 

Floria.ro aniversează anul acesta 12 ani de online. În cei 12 ani de activitate, a devenit furnizorul preferat pentru sute de mii de români, asigurând un serviciu de livrare rapid, în 2-4 ore de la confirmarea comenzii, în toată țara. Recent, Floria a schimbat platforma de eCommerce, alegând VTEX pentru dezvoltarea viitoare în online. Odată cu integrarea noii platforme, Floria.ro devine mai eficientă pentru livrările de buchete de flori în toată țara, aducând de asemenea servicii noi pe piață, precum livrările de flori în cutie. Am discutat cu Marina Popescu, General Manager Floria.ro, despre ce a însemnat migrarea pe noua platformă pentru florăria online.

De ce ați luat decizia de a migra la o alta soluție și cum ați făcut selecția? 3 criterii esențiale pe care le-ați avut în vedere?

Căutam de mai multă vreme un partener pentru dezvoltare, alături de care să putem aduce un refresh site-ului și care să susțină prin funcționalități solide direcțiile noastre de dezvoltare. VTEX a fost soluția aleasă în urma analizei în profunzime a opțiunilor de pe piață. Experiența internațională, soluțiile tehnice propuse și funcționalitățile specifice, alături de deschiderea de a construi împreună soluții au fost esențiale în demararea parteneriatului. 

Cât de repede s-a realizat migrarea și cu ce costuri? 

Migrarea a avut loc la finalul anului trecut, procesul a durat cca. 6 luni. Am făcut cu toții eforturi pentru ca proiectul să poată fi testat și lansat înainte de sezonul de vârf în vânzarea de flori, adică perioada februarie -martie. 

Care sunt principalele funcționalități noi implementate? 

Una din principalele aplicații pe care le-am dezvoltat împreună cu VTEX este cea dedicată partenerilor noștri. Sistemul permite acum încărcarea stocului pentru fiecare oraș în parte, astfel încât clienții să vadă în timp real produsele disponibile la adresa la care își doresc livrarea, iar alocarea comenzilor clienților către parteneri se realizează automat, în funcție de criterii dinainte stabilite. Astfel, am scăzut considerabil timpul de procesare a comenzii. 

Ce impact are platforma VTEX în fluidizarea operațiunilor/eficientizarea proceselor logistice? 

Soluția aduce o flexibilitate crescută pentru implementarea de noi funcționalități. Inovația face parte din structura noastră, indiferent că discutăm despre funcționalitățile de ecommerce, despre dezvoltarea magazinului digital sau despre designul și serviciile floristice care transformă oferirea florilor într-un gest memorabil. O dată cu apariția conceptului de q-commerce, simțim că putem răspunde mai bine opțiunilor de livrare a florilor la momentul potrivit, atât de apreciate de clienții noștri.

Ce planuri de dezvoltare pe acest segment aveți în vedere în viitorul apropiat (2022-2023)?

Primul pas a fost conectarea cu platformele clasice de curierat, fapt care ne-a permis dezvoltarea unei noi linii de business: buchete livrate în cutie, prin servicii de curierat clasic. Toate aceste comenzi pleacă din același hub, ceea ce permite o flexibilitate mai mare la nivel de preț, deci un cost mai mic pentru clientul final. În majoritatea cazurilor, sunt clienți care își comandă flori pentru acasă, nu pentru a fi oferite. 

Următorul pas este introducerea abonamentelor săptămânale pentru flori proaspete acasă, și implementarea modulului de plată recurentă. 



Urmărește-ne și pe Google NEWS