Forscope: 30% din bugetele de cloud reprezintă cheltuielile inutile

Conform Forscope România, subsidiara locală a brokerului european de software pre-deținut Forscope, unii dintre cei mai mari furnizori de servicii cloud și-au scumpit oferta cu procente cuprinse între 10% și 15%, începând cu luna aprilie 2022. Forscope mai menționează că în ultimii doi ani, cheltuielile utilizatorilor finali cu serviciile de cloud la nivel global au crescut cu aproximativ 43%, de la 392 miliarde euro în 2021, la 562 miliarde euro, sumă preconizată pentru anul curent.

Potrivit reprezentanților Forscope “a existat atât o dependență sporită de instrumentele și platformele bazate pe cloud, cât și o creștere a acestor servicii, perfect măsurabilă în tarifele implementate de principalii furnizorii de astfel de servicii în decursul perioadei analizate“. 

Compania atrage atenția că 30% din bugetele de cloud reprezintă cheltuielile inutile cu aceste servicii, în condițiile în care organizațiile nu reușesc să identifice cu precizie nevoile proprii de spațiu de stocare și alte caracteristici oferite de cloud.

Într-un context economic imprevizibil, în care inflația rămâne ridicată iar companiile doresc să reducă din costuri pentru a evita problemele financiare, perspectivele IT sunt mai puțin favorabile decât se preconiza anterior. Clienții se confruntă cu creșteri de prețuri legate de utilizarea cloud-ului, însă există soluții care să reducă aceste costuri pentru organizații cu până la 40% într-un interval de cinci ani – Ionuț Les, Country Manager Forscope Romania

Serviciile cloud includ adesea o gamă largă de instrumente și funcții care nu sunt utilizate în totalitate, dar care trebuie plătite, menționează Forscope. Acestea reprezintă o parte fixă a pachetului și sunt prezentate în mod obișnuit ca o justificare pentru un cost mai mare al abonamentului. Deși pot fi necesare pentru unii utilizatori de volume mari de date, cele mai multe companii nu maximizează valoarea produsului, iar cheltuielile operaționale devin treptat mai mari, fără niciun efect pozitiv tangibil asupra performanței angajaților lor.

În acest caz, decizia optimă este implementarea unei soluții hibrid pentru utilizatorii care nu au nevoie de putere mare, respectiv o combinație de servicii cloud pe bază de abonament și de produse software perpetue, la fața locului. Aceasta permite organizațiilor să își ajusteze cheltuielile pentru software (și uneori chiar pentru hardware), obținând în același timp toate caracteristicile și serviciile de care au nevoie pentru a-și desfășura operațiunile.

Abonamentele costisitoare pot fi reduse doar la utilizatorii care au cu adevărat nevoie de ele, iar restul angajaților pot lucra cu aceleași instrumente ca și până acum, dar cu o cheltuială semnificativ redusă pentru organizație. Cu cât o companie poate controla mai bine cheltuielile cu cloud-ul, cu atât mai mulți bani va avea la dispoziție pentru a angaja un inginer de software, de pildă, pentru a dezvolta un nou produs sau pentru a accesa un nou segment de piață”, precizează Ionuț Les.

Forscope, firmă înființată în 2016 în Cehia, care operează în 10 țări din regiune, a intrat pe piața locală în 2023.

Ce este mai exact software-ul pre-deținut?

Software pre-deținut este orice produs software deținut anterior de o companie, care a devenit redundant pentru proprietarul său și a decis să-l vândă. Acest termen este adesea asociat cu licențele de software, inclusiv cele pentru sisteme de operare, aplicații software și alte programe.

Software-ul pre-deținut poate fi achiziționat de la furnizori specializați în revânzarea de licențe software și este de obicei mai ieftin decât achiziționarea de licențe software noi. Cu toate acestea, există unele aspecte importante de luat în considerare atunci când se achiziționează software pre-deținut:

  1. Transferul de licență: Multe licențe software au anumite restricții legate de transferul lor către o terță parte. Este important de verificat dacă vânzătorul are dreptul de a transfera licența și că organizația cumpărătoare este eligibilă să o utilizeze.
  2. Actualizări și suport: Software-ul pre-deținut poate să nu beneficieze de actualizări sau suport tehnologic din partea producătorului. Acest lucru trebuie luat în considerare, mai ales în cazul software-ului critic pentru business sau pentru securitate.
  3. Autenticitatea și legalitatea: Pentru a evita probleme legale și pentru a se asigura că software-ul pre-deținut este autentic, este important ca achiziția să fie făcută de la surse de încredere și să verificați documentația corespunzătoare a licenței.
  4. Starea software-ului: Asigurați-vă că software-ul pre-deținut este în stare bună de funcționare și nu a fost compromis sau alterat în mod ilegal.

Software-ul pre-owned poate fi o opțiune atractivă pentru a economisi bani, dar este important să se procedeze cu atenție și să se respecte toate regulile și regulamentele legate de transferul de licențe software pentru a evita probleme juridice și tehnice ulterioare.

Această secțiune a articolului a fost redactată cu ajutorul chatGPT



Urmărește-ne și pe Google NEWS