Grupul Workspace Studio: Afaceri de 10 milioane de euro, în 2021

  • Amenajările de birouri în 2021: suprafețe totale mai mici, stații de lucru mai puține, calitate mai ridicată
  • Valoarea medie a proiectelor de amenajări: 300.000 de euro
  • Vânzările B2C, pentru home office, în creștere cu 15%.

Grupul Workspace Studio, din care fac parte companiile Workspace Studio și Allspace Interiors, specializate în soluții ergonomice de amenajare turn key a birourilor, și partener unic acreditat al Herman Miller în România, a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 10 milioane de euro.

Cifra se situează la același nivel cu anul 2021, pe fondul precauției care a caracterizat segmentul amenajării de birouri. Schimbările de pe piața muncii, în special adopția masivă a muncii remote, au favorizat vânzările către segmentul rezidențial, care au continuat trendul de creștere pornit în 2020. În ceea ce privește bugetul de amenajare, în 2021, organizațiile au investit în medie 1500 euro/post de lucru, în timp ce investiția într-un home office ergonomic urcă până la 2000 euro

CITEȘTE ȘI: 1 din 3 români renunță la interacțiunea fizică cu băncile. STUDIU

Amenajarea spațiilor de lucru în 2021 și tendințe în 2022

Concomitent cu schimbarea abordării la nivel de piață, companiile investesc în amenajarea sau reamenajarea spațiilor de lucru pentru reveni treptat la munca de la birou. 90% dintre proiectele de amenajare sau reamenajare realizate de Workspace Studio în 2021 au fost proiecte de dimensiuni mici și medii, adaptate pentru echipe de 50 – 200 persoane. Acestea s-au remarcat prin design centrat pe utilizator, ergonomie și o calitate superioară a soluțiilor de mobilier integrate, care asigură un confort sporit angajaților. Cele mai multe proiecte au fost pentru spații cu suprafețe între 300 și 1000 de mp, bugetul total alocat per proiect fiind între 100.000 și 500.000 euro.

Valoarea medie a proiectelor de amenajare realizate în 2021 a fost de 300.000 Euro, cu o investiție medie de 450 eur/mp, în creștere cu circa 20% față de anii pre-pandemie și pe fondul inflaței accelerate. 

Nivelul de calitate al amenajărilor birourilor continuă să crească, în contextul în care suprafețele totale s-au redus cu circa 30%. De asemenea, suprafața ocupată de stațiile de lucru individuale a scăzut, reprezentând în prezent circa 40% din suprafața totală (față de 70-80% înainte de pandemie), restul fiind amenajări de spații multifuncționale comune, care susțin într-un mod inovativ activitățile care îi atrag pe angajați la birou: colaborare, socializare, mentorat. 

CITEȘTE ȘI: Cybersecurity: Pe ce tehnologii vor cheltui companiile bugetele în 2022

Schimbările prin care trec birourile reprezintă o evoluție și în aceeași măsură o adaptare la era digitală. Utilizarea la scară mare a device-urilor mobile pentru îndeplinirea multor activități de birou trasa încă de anii trecuți o direcție nouă pentru birouri, o transformare din destinație pentru îndeplinirea sarcinilor, în destinație pentru colaborare, muncă în echipă și, de ce nu, chiar activități distractive menite să contribuie la coeziune și brandul de angajator. Pandemia a accelerat această transformare, iar efectul se traduce în spații office mai aerisite, cu un design viu și atrăgător, cu mobilier de calitate înaltă și o ergonomie fizică și socială superioară. Spațiile tip “ferma de birouri” vor deveni istorie în 2-3 ani, deoarece în noua paradigmă a muncii, utilitatea lor este din ce în ce mai scăzută – Horațiu Didea, managing partner Workspace Studio

_Horatiu Didea_Workspace Studio 1

În proiectele desfășurate în 2021 de Workspace Studio, s-a remarcat și o creștere a interesului față de piesele de mobilier premium, care adaugă o notă elegantă birourilor și contribuie la o percepția pozitivă a angajaților și vizitatorilor asupra brandului organizației. Astfel, în contextul în care concurența pentru atragerea talentului se intensifică în majoritatea domeniilor, spațiul de birou devine mai exclusivist și totodată o carte de vizită a companiei. 

Dacă până în 2019 vedeam preponderent companii din IT care se foloseau de designul și ergonomia biroului pentru a se diferenția din perspectiva brandului de angajator, acum fenomenul prinde contur la nivelul mai multor verticale în care e dificil să atragi angajați valoroși -industrie, pharma, servicii de marketing – Didea 

Munca remote, catalizator pentru vânzările pe segmentul rezidențial

În contextul muncii remote, predominantă și anul acesta pentru o mare parte dintre angajați, Workspace Studio a continuat investiția în dezvoltarea portofoliului de produse care se adresează segmentului rezidențial, încheind anul 2021 cu o dinamică pozitivă. Astfel, vânzările către B2C au generat venituri de 700.000 Euro, în creștere cu 15% față de anul precedent. 

Digitalizarea accelerată și munca de acasă sau hibrid impuse de pandemie au adus consecințe negative pentru sănătatea posturală, conștientizate din ce mai mult de angajații care își desfășoară activitatea la distanță. Dacă la începutul pandemiei spațiul de lucru de acasă nu era unul delimitat, fiind improvizat ca o măsură temporară, la doi ani distanță, tot mai mulți români consideră esențială pentru productivitate amenajarea în locuință a unui spațiu de lucru dedicat, ergonomic, de calitate superioară. Iar interesul în creștere pentru mobilierul ergonomic se reflectă și în cifrele înregistrate pe acest segment anul trecut – Didea 

Investiția într-un birou ergonomic în locuință a fost în medie între 1000 și 2000 de euro, piesele de mobilier preferate fiind scaunele ergonomice Herman Miller, brațele de monitor și birourile ajustabile electric pe înălțime. 

Top vânzări B2B versus B2C

Vânzările de scaune ergonomice Herman Miller generează 30% din afacerile Workspace Studio. Scaunele Herman Miller sunt recunoscute în lume pentru calitate, ergonomie și garanția de 12 ani și sunt apreciate pentru inovațiile tehnologice pe care le propun. 

Printre cele mai căutate și vândute produse în 2021 se numără scaunele Aeron, Embody și Mirra, de la Herman Miller, vârfurile de ergonomie din întreaga lume, care asigură un reglaj personalizat, în funcție de particularitățile fizice individuale.

Topul celor mai vândute produse din magazinul online este dominat de Scaunele Aeron și Embody, dacă vorbim de segmentul rezidențial, respectiv biroul reglabil Ratio, scaunele Aeron și Mirra, pe segmentul B2B. 



Urmărește-ne și pe Google NEWS