Stress Test, Risk Register, Scalare: Cum a pregătit Innobyte platforma Springfarma.com pentru vânzări record de Black Friday

Springfarma.com, platforma online a lanțului de farmacii Spring Farma, a înregistrat vânzări duble în prima zi de Black Friday 2024 față de sesiunea din anul precedent, atingând un număr impresionant de comenzi și un trafic semnificativ mai mare. Campania de succes s-a bazat pe pregătiri detaliate realizate împreună cu Innobyte, una dintre cele mai importante companii românești specializate în servicii și soluții pentru eCommerce, care a sprijinit Spring Farma în depășirea obiectivelor ambițioase de Black Friday și în oferirea unei experiențe de cumpărare optimizate și stabile.

Cu un plan de campanie început încă din luna august, echipa Innobyte a evaluat infrastructura Springfarma.com de la zero, propunând soluții personalizate pentru optimizarea resurselor IT și pregătirea platformei pentru trafic de până la 8 ori mai mare decât în zilele obișnuite. În urma auditului de infrastructură, au fost inițiate o serie de măsuri tehnice esențiale, incluzând extinderea capacității serverelor, optimizări constante și soluții de scalare automată.

Scopul nostru a fost să pregătim platforma Springfarma.com nu doar pentru a susține volume mari de vizitatori, ci și pentru a oferi o experiență de cumpărare fluidă și rapidă, fără întreruperi. Acest obiectiv a fost atins prin implementarea unor soluții avansate de testare, monitorizare și scalare“, a declarat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.

Planificare și testare pentru scalabilitate

Pe parcursul lunilor de pregătire, Innobyte a introdus teste de stres simulate, imitând comportamentul consumatorilor reali și click-urile multiple pentru a anticipa zonele de suprasolicitare a platformei. De asemenea, în perioada premergatoare Black Friday, focusul s-a mutat pe monitorizarea și identificarea punctelor sensibile din site, permițând echipei să identifice și să optimizeze performanța site-ului.

Pentru a asigura o infrastructură robustă și flexibilă, s-a colaborat îndeaproape cu furnizorul de hosting, pentru a fi gata să răspundă rapid la cerințele ridicate ale unei zile de Black Friday, când   mii de produse din catalogul disponibil pe site au beneficiat de discounturi de până la 70%, înregistrând astfel o creștere de 40% a numarului de oferte față de anul anterior.

Risk Register și planuri de backup

O componentă centrală a pregătirilor a fost dezvoltarea unui Risk Register detaliat, care a inclus identificarea și pregătirea pentru cele mai pesimiste scenarii. Echipa Innobyte a luat în considerare eventualele probleme ce ar fi putut afecta site-ul. Au fost elaborate planuri de backup pentru fiecare potențială problemă identificată, asigurând astfel continuitatea operațiunilor și o experiență fără sincope pentru cumpărători.

Colaborare și evenimente live pentru maximizarea angajamentului

În prima zi a reducerilor de Black Friday, Spring Farma a organizat un live shopping event online, între orele 19:00 și 20:00, având ca invitate patru creatoare de conținut – influencers, care au prezentat în direct pe propriile canale de social media (Tiktok și Instagram) ofertele din campania de reduceri. Transmisiunea s-a realizat dintr-o farmacie fizică,  evenimentul generând un vârf de trafic la ora 19:43, fiind gestionat fără probleme datorită infrastructurii scalabile pregătite de Innobyte.

Rezultate și impact

În primele zile ale campaniei, platforma Springfarma.com a înregistrat o creștere de peste 53% a numărului de comenzi, comparativ cu campania de Black Friday din 2023, contribuind la o creștere de 45% a valorii vânzărilor.

Colaborarea noastră cu Innobyte ne-a permis să ne depășim obiectivele de vânzări și să asigurăm o experiență optimă pentru clienții noștri în timpul campaniei de Black Friday. Am reușit să construim o platformă solidă, scalabilă și adaptată cerințelor pieței”, a declarat Ioana Radu, Brand Manager la Springfarma.com.



Urmărește-ne și pe Google NEWS