Innoship: 5 sfaturi pentru eficientizarea livrărilor de Black Friday 2020
În contextul în care industria globală de ecommerce a înregistrat un avans considerabil în ultimele luni, perioadă marcată de pandemia de COVID-19, specialiștii Innoship anticipează o creștere însemnată a vânzărilor online și în România, în special de Black Friday 2020.
Mergi direct la sfaturi
S-a vorbit mult în perioada de pandemie de digitalizare, multe platforme oferindu-și serviciile business-urilor tradiționale pentru a face trecerea spre online, ajutându-le să fie și mai aproape de consumatori atunci când deplasările fizice au fost restricționate, dar și ulterior, în starea de alertă. Multe companii au făcut pasul spre digitalizare, altele nu. Un lucru e cert: românii au prins gustul shoppingului online și nu mai este cale de întors!
Innoship, startup-ul local ce optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, lansează un ghid de recomandări pentru magazinele online, dar și cele fizice, pentru eficientizarea livrărilor în perioada de Black Friday 2020. În vara acestui an, Innoship a atras o investiție de 550.000 euro de la GapMinder.
Cu greu îi mai convingi astăzi pe consumatori, mai ales pe cei tineri, să vină în magazinul tău să-și cumpere ghete de iarnă, o tigaie nouă sau frigiderul acela inteligent. Așadar, retailerii, fie magazine mari sau business-uri la început de drum, încearcă acum, cumva pe ultima sută de metri, să urce în trenul digitalizării. Și e ok, spun cei de la Innoship, cel mai important aspect fiind infrastructura: ce sisteme de automatizare folosești și cum arată ecosistemul de parteneri!
De Black Friday 2020, după ce îți stabilești strategiile de stocuri, prețuri și promovare, nu uita de STRATEGIA DE LIVRARE!
De obicei, magazinele online se pregătesc de Black Friday cu săptămâni bune înainte. Cele mai multe își planifică achiziția de stocuri, stabilesc atent politica de prețuri și discounturi, și își pun la punct strategia de comunicare și campaniile de marketing. Însă, puțini sunt cei care investesc energie și resurse ca procesul de livrare a comenzilor să fie executat corect. În fiecare an, foarte mulți consumatori se declară nemulțumiți de livrare, fie comanda nu a ajuns la timp, fie a ajuns incompletă, iar magazinele online se confruntă cu o rată crescută de expedieri returnate și, într-un final, o profitabilitate scăzută.
Innoship a alcătuit un set de 5 recomandări care vor asigura succesul strategiei de livrare a comenzilor de Black Friday:
Când sunt mulți curieri, performanța de livrare crește
Dacă folosești serviciile unei singure companii de curierat te expui constant riscului ca procesul de livrare să nu răspundă exigențelor clienților tăi. În momentul în care firma de curierat nu livrează eficient într-o anumită zonă geografică, comenzile nu ajung la timp la client. Recomandarea Innoship pentru magazinele online este de a colabora cu mai multe companii de curierat, indiferent de mărimea sau specificul magazinului online.
Alocă eficient comenzile către curieri și automatizează procesul pentru a economisi timp
În cazul unui volum ridicat de comenzi, cum este perioada de Black Friday 2020, este imposibil ca procesul manual de distribuire a comenzilor către serviciile de curierat să fie mai eficient decât același proces realizat instant de algoritmi de machine learning. Evident, un sistem automatizat este mult mai rapid în alocarea eficientă a comenzilor. În plus, algoritmii au capacitatea de a ține cont de mai multe variabile în același timp, fie că vorbim de cost, calitate sau alte reguli specifice business-ului.
Standard e ok, dar de ce să nu profiți de modalitățile alternative de livrare
Multe firme de curierat și-au extins portofoliul de servicii de livrare cu metode alternative: same-day, next-day, standard, locker, pick-up point, livrare internațională, etc. Innoship recomandă retailerilor adoptarea acestor opțiuni de livrare alternative, care s-ar putea dovedi mai rapide și mai eficiente decât cele clasice. Magazinele online pot apela la mai multe companii de curierat pentru a-și diversifica modalitățile de livrare sau pot folosi un serviciu care le integrează pe toate, de la toți curierii.
Cu cât este mai clar procesul de livrare, cu atât poți lua decizii mai bune în timp real
După ce au plecat coletele către clienți, pentru retaileri începe procesul de monitorizare a livrărilor. Un volum ridicat de comenzi este asociat, de obicei, și cu dificultatea obținerii unei imagini de ansamblu complete și corecte asupra procesului de livrare.
Pentru a putea analiza calitatea serviciilor de curierat, este necesar ca fluxul de informații să fie furnizat în mod constant, automat, astfel încât comercianții să poată vedea în timp real situația fiecărei comenzi, sub forma unor rapoarte centralizate și actualizate. Fiind în permanență în control și cu acces intant la statusul comenzilor și rambursurilor, retailerii vor putea lua decizii în timp real pentru a îmbunătăți experiența clienților.
Comunicarea este cheia succesului
Atunci când plasăm o comandă, vrem să știm când va ajunge, dacă apar întârzieri, iar când magazinul online ne ignoră, devenim impacientați. Iar asta ne enervează la culme!
Consumatorii din ziua de azi vor transparență și asumare din partea retailerilor. Dacă apar întârieri, ei preferă să știe, decât să fie ignorați. Dar pentru a putea comunica în timp util, e necesar ca magazinele online să aibă un sistem bine pus la punct, care să poată trimite alerte și notificări imediat când comenzile întâmpină dificultăți.
Platforma Innoship crește peformanța de livrare cu până la 15%
Innoship optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, eficientizând costurile aferente serviciilor de curierat cu până la 25% și crescând performanța de livrare cu până la 15% printr-o alocare dinamică a comenzilor în funcție de criteriile selectate de retailer în platformă.
Tehnologia Innoship crește calitatea experienței serviciilor de curierat, asigură accesul facil la noi opțiuni de livrare rapidă, în același timp reducând substanțial costurile cu acest serviciu.
Urmărește-ne și pe Google NEWS