Inteligența Artificială, oportunitate sau pericol pentru angajați?
Pe măsură ce discuția despre impactul pe care Inteligența Artificială (AI) îl are asupra locului de muncă se intensifică, oamenii aleg să se poziționeze în două tabere. Unii sunt de părere că angajații vor fi inlocuiți de softuri, ceilalți consideră că AI-ul va crește productivitatea oamenilor.
Analiștii de business, însă, prevăd un al treilea scenariu. Inteligența Artificială va elibera anagajații de stresul inutil prin regândirea atribuțiilor la locul de muncă. Reproiectarea practicilor de business va contribui la schimbarea vieților oamenilor în bine. Concret, ei consideră că 60% din sarcinile redundante la locul de muncă vor fi automatizate până în 2025.
Sarcinile repetitive și plictisitoare sunt pentru mașini, nu pentru oameni
Sarcinile la care mașinile se pricep cel mai bine sunt, de cele mai multe ori, plictisitoare și previzibile. Totodată, fiecare persoană are creativitate și inteligență emoțională, însușiri ce lipsesc unor softuri. Analiștii sunt de părere că în viitor, locul de muncă va fi o combinație om-mașină. Preluând sarcinile lipsite de creativitate și repetitive, AI va permite angajaților să-și atingă adevăratul potențial, concentrându-se pe sarcini cu adevărat importante, indiferent de rolul lor în companie.
Oamenii pot profita de consolidarea capabilităților de machine learning și creșterea volumelor de date și a vitezei de procesare. Ca urmare, ei își pot canaliza abilitățile într-un mod informat și eficient.
Analiștii indică numeroase scenarii de business în care machine learning poate îmbunătăți productivitatea angajaților. De la identificarea produselor și a pieselor de schimb, citirea etichetelor și detectarea riscurilor la prelucrare, la procesarea rapidă a contractelor. Sarcini complexe ce pot fi simplificate și care pot oferi informații relevante pentru a îi ajuta pe oameni să acționeze în fața unor provocări emergente înainte ca organizația să fie afectată.
Urmărește-ne și pe Google NEWS