Inteligență românească pentru proiecte europene de importanță critică

Experții Data Science din cadrul SAP România au contribuit la realizarea unei platforme de echilibrare și re-dispecerizare în timp real a rețelelor de transport de energie electrică cu optimizare regională, la nivelul Uniunii Europene.

FutureFlow, cu o valoare de 13 milioane de euro, este un program coordonat de experți ai Comisiei Europeane, specialiștii SAP România fiind responsabili cu realizarea unei platforme integrate dedicată producătorilor de energie regenerabilă și consumatorilor mari industriali care pot participa în piața de servicii de sistem de balansare (Automatic Frequency Restoration Reserve).

Lucian Moldovanu, Development Architect, echipa de Data Science SAP Romania

Scopul proiectului a fost să se construiască modele noi de business şi de colaborare. Producătorul regenerabil există deja în sistem, iar partea inovativă în proiect a fost pe sectorul de servicii de balansare. Ce am făcut noi în proiect a fost partea de optimizare, alegerea celui mai bun furnizor, în funcţie de foarte multe proprietăţi ale fiecăruia, de a paticipa la această piaţă şi de a rezolva o problemă. Proiectul a însemnat pentru noi o ocazie deosebită de a dona un business nou unui anumit tip de piaţă – Lucian Moldovanu, Development Architect, SAP România

Concret, ei au creat un modul de optimizare în timp real a încărcării linilor de transport de energie și o platformă regională de licitație pentru selectarea automată, tot în timp real, a ofertelor pentru echilibrarea sistemelor naționale de energie electrică. Acest proiect, care a fost finalizat în 2019, creează modele noi de colaborare în domeniul schimbului regional de rezerve de energie ce vor contribui la definirea pieței unice europene.

CITEȘTE ȘI INTERVIUL CU Rok Magister, CTO SAP CEE: România are oameni talentați, nu doar în IT, dar cred că piața muncii nu este suficient de flexibilă

Beneficiile Future Flow includ scăderea costurilor de echilibrare a sistemului național de transport de energie electrică, cu impact direct în prețurile pentru consumatori, reducerea necesarului de capacitate rezervată la nivel național pentru servicii de sistem, includerea producătorilor de energie regenerabilă, eoliană, fotovoltatică și a prosumerilor în piața de servicii de sistem. De asemenea, acest proiect ajută la uniformizarea la nivel european a standardelor de acces și a produselor disponibile în piața de servicii de sistem și la reducerea emisiilor de carbon.

SAP România încheie anul cu peste 700 de angajați și doi clienți noi

Echipa SAP România este formată în 2019 din 443 de specialiști care își desfășoară activitatea în centrul din București, 153 în Timișoara și 106 în biroul din Cluj-Napoca.

Soluțiile SAP sunt utilizate de peste 437.000 de clienți din 180 de țări la nivel global, în România numărul organizațiilor care și-au digitalizat procesele de business cu ajutorul soluțiilor SAP fiind de peste 600. Portofoliul de clienți locali a fost completat de PROFI, care a implementat soluția SAP SuccessFactors și rețeaua de sănătate REGINA MARIA, cu soluțiile SAP SuccessFactors și SAP Data Integrator.

Portofoliul este completat de companii mari precum Rompetrol, Dedeman, STB, Tarom, Romstal, Hidroelectrica şi McDonald’s.

La nivel global, anul 2019 a adus schimbări importante în managementul companiei – Bill McDermott, CEO-ul SAP din ultimii 10 ani, s-a retras de la conducerea organizației, locul său fiind ocupat de doi membri ai Consiliului Executiv SAP: Jennifer Morgan și Christian Klein, co-CEOs.

De asemenea, anul acesta SAP a pornit „revoluția” Experience Management (XM) prin soluțiile sale care permit companiilor să colecteze și să interpreteze date experiențiale (X) despre brand, produs, consumatori, angajați. Combinându-le cu datele operaționale (O) – stocuri, vânzări, costuri, organizațiile pot avea acum o vizibilitate mult mai bună asupra experiențelor consumatorilor de la primul contact cu produsul până după achiziția sa. Pentru branduri, acest lucru va fi un diferențiator puternic: vor putea acționa în timp real pentru a influența decizia de cumpărare.

photo: futureflow.eu



Urmărește-ne și pe Google NEWS