INTERVIU Cătălin Șomfălean, Innobyte [2/2]: țintim afaceri de 2 mil euro în 2021
Innobyte este unul din principalii jucători pe piața de ecommerce din România, cu o cifră de afaceri de 1.8 milioane de euro în 2020, an marcat de criza COVID-19. Compania oferă servicii de dezvoltare web, mobile, ecommerce pentru unele dintre cele mai mari companii printre care se numără Fashion Days, Noriel, eMAG, Altex sau British American Tabacco. Am discutat cu Cătălin Șomfălean, Managing Partner Innobyte, despre cum va arăta anul 2021 pentru Innobyte și pentru piața locală de ecommerce, aplicații mobile și PWA sites.
CITEȘTE PRIMA PARTE A INTERVIULUI CU CĂTĂLIN ȘOMFĂLEAN AICI
Ce cifră de afaceri estimați pentru 2021? Pe ce se bazează estimarea?
Cu toate că încă nu putem vorbi de o revenire la normalitate, situație ce continuă la nivel mondial, suntem optimiști pentru anul ce tocmai a început și credem în perspectivele favorabile digitalizării. Astfel, dacă în 2020 am încheiat cu 1,8 milioane euro, preconizăm pentru 2021 o creștere de aproximativ 15%, așadar să atingem o cifră de afaceri de 2 milioane euro.
Ce nevoi ați identificat la magazinele online în 2020, cum s-a schimbat comportamentul acestora?
Pandemia a avut asupra pieței de ecommerce efectul unui vânt bun în vele, a propulsat business-urile din online. Odată cu maturizarea forțată a pieței de ecomm, nevoile de business ale clienților noștri au devenit mai specifice. Principalele lor nevoi în 2020 au fost de susținere a strategiei de creștere prin implementarea rapidă de soluții tehnice, adaptarea la contextul pandemiei și optimizarea la nivel operațional.
Ca furnizor de soluții software, știm că în ecommerce cel mai bun as în mânecă este să ai o platformă care funcționează la cea mai înaltă capacitate. Astfel, am lucrat împreună la îmbunătățirea performanței platformelor de ecommerce, securizarea lor și a informațiilor personale ale clienților, adaptarea platformelor pentru a permite un trafic mai intens, facilitarea procesului de comandă și implementarea de noi modele logistice adaptate contextului și restricțiilor.
Cum vedeți dinamica magazinelor online în 2021? Ce domenii vor lua avânt?
Cu toate ca au fost lansate foarte multe magazine online în ultimii ani, alături de boom-ul generat de contextul favorabil pentru ecommerce în 2020, rămâne în continuare un potențial de creștere pentru această piață și în 2021.
Să ne amintim cu toții de perioada de lockdown în care oamenii au fost nevoiți să se adapteze la context și să adopte noi obiceiuri de cumpărare. Nevoile oamenilor nu se schimbă, doar modul în care își pot procura acele produse. Iată că online-ul a fost vedeta anului 2020, a fost în centrul atenției tuturor. A permis oamenilor să se aprovizioneze de la distanță. Aceste noi obieceiuri de cumparare se vor pastra, mai mult ca sigur. Practic, nu putem afirma cu certitudine care sunt domeniile ce vor lua avant în 2021, însă putem spune ca este loc pentru toate domeniile în online. Clienții voștri sunt acolo, voi?
Care sunt tendințele în dezvoltarea aplicațiilor mobile? Mai sunt ele necesare când soluțiile ecomm oferă o experiență completă utilizatorului?
Suntem mai online ca oricând. Consumatorii s-au adaptat la noile contexte și au prins gustul cumpărăturilor online. Smartphone-ul rămâne gadget-ul cel mai la îndemână. Întrebarea corectă nu este dacă mai sunt oare necesare, ci în ce măsură își dorește un business să ajungă la clienții săi? Aplicațiile mobile trebuie privite ca pe un instrument important în strategia unui jucător din ecommerce. Practic, dezvoltarea de aplicații mobile nu trebuie percepută ca o alternativă, ci ca un suport al magazinului online, aflându-te, practic, tot timpul în buzunarul sau poșeta clientului tău.
Ce părere aveți despre PWA sites, unele studii le declară the next best thing in online sales. Ați implementat în România astfel de proiecte?
Am dezvoltat numeroase aplicații web și mobile pentru clienții noștri, printre care și Progressive Web Apps (PWA), iar aceștia se bucură de avantajele pe care le oferă business-ului lor. PWA-urile pot avea potențial pentru a fi declarate the next big thing în online sales. Ele sunt website-uri care arată și se comportă ca o aplicație mobilă, îmbină funcționalitățile oferite de browserele moderne cu beneficiile oferite de aplicațiile mobile și asigură o experiență de navigare similară cu aplicațiile native.
Ce putem spune cu siguranță este că dezvoltarea unei aplicații mobile începe cu explorarea opțiunilor, înțelegerea tipurilor de aplicații și alegerea variantei care poate să răspundă cel mai bine nevoilor de business. Cea mai frecventă clasificare a aplicațiilor mobile este împărțirea lor în aplicații native, hibride și PWA (progressive web apps).
Recomandarea noastră pornește întotdeauna de la o analiză a business-ului, a obiectivelor clienților, pentru a putea dezvolta aplicația care se pretează cel mai bine fiecărui client în parte.
Urmărește-ne și pe Google NEWS
One Reply to “INTERVIU Cătălin Șomfălean, Innobyte [2/2]: țintim afaceri de 2 mil euro în 2021”
Comments are closed.