INTERVIU Daniel Radu, KLG Europe Logistics: Obiectivul nostru este ca în 3 ani, Strongo să reprezinte 50% din cifra de afaceri a distribuției

În toamna acestui an, compania de transport și logistică KLG Europe România a lansat Strongo, un nou serviciu de home delivery pentru livrări agabaritice, în special electrocasnice de dimesiuni mari. Într-un interviu acordat Digital Business, Daniel Radu, Director Transport Național în cadrul companiei, a declarat că “obiectivul nostru financiar este ca în 3 ani, acest serviciu să reprezinte 50% din cifra de afaceri a distribuției”. Citește în continuare interviul integral.

Câți clienți au apelat până în prezent la acest serviciu?

Serviciul Strongo a apărut exact ca un răspuns la cererea pieței, atât din partea antreprenorilor, cât și din partea clienților finali. Datorită cererii venite în ultimii 2 ani din zona comerțului online, am identificat nevoia unui serviciu național de curierat dedicat produselor agabaritice (electrocasnice mari, piese de mobilier, sanitare, materiale construcții) cu livrare către consumatorul final.

Momentan, ne bucurăm să avem în calitate de clienți din industria electrocasnicelor și a produselor de home & deco de mari dimensiuni. Plănuim să extindem acest serviciu către toate companiile care vor să le ofere clienților finali un nivel ridicat de predictibilitate asupra întregului traseu al produsului și o experiență plăcută de achiziționare, chiar dacă își fac cumpărăturile online sau direct din magazin.

Care a fost investiția inițială în Strongo și în ce a constat? Este o divizie separată a KLG? Câți angajați sunt alocați?

De curând lansat, Strongo face parte din portofoliul mai mare de servicii al companiei și s-a bucurat de o investiție minimă, deoarece acesta se bazează pe întreaga infrastructură a KLG Europe România. Așadar, vom investi în continuare în mărirea departamentului nou creat Strongo, atât pentru categoria personalului din zona de blue collar – lucrători din depozit, cât și din white collar, iar pentru cea de-a doua categorie de angajați ne concentrăm pe zona de Customer Support Service.

Serviciul Strongo beneficiază de o echipă extinsă solidă, însă, pentru că nu deținem o flotă proprie și lucrăm cu peste 200 de colaboratori, am căutat mereu să beneficiem de colaborări pe termen lung. Partenerii cu care lucrăm în prezent ne sunt alături de peste 10 ani și îi considerăm ca și parte din echipa noastră.

Urmează perioada de Black Friday, apoi Crăciunul. Cum vă pregătiți pentru acestea din punct de vedere al infrastructurii, numărului de angajați?

În momentul de față, pentru perioada sărbătorilor mult așteptată de către toate magazine, fie ele fizice sau online, suntem pregătiți cu tot ceea ce ține de segmentul de livrări, de la depozite, rafturi, conveioare, și până la transport. Avem 9 huburi plasate strategic în cele mai mari orașe din țară, și totodată beneficiem de infrastructura națională a rețelei de transport KLG Europe România. Prin urmare, acoperim nevoia consumatorilor de a beneficia de un serviciu transparent care să livreze către clientul final în cel mai scurt timp posibil, pe tot teritoriul României, inclusiv în locurile mai greu accesibile.

Mai mult, există o serie de beneficii pe care o companie B2C le poate oferi clienților săi prin serviciul Strongo, mai ales în perioada Black Friday și de Crăciun. Printre acestea se numără faptul că clienții Strongo se vor bucura de livrări în regim “door-to-door”, ramburs prin cont colector sau numerar, deschiderea coletului la livrare, preluarea ambalajelor, returul de documente și posibilitatea de a oferi opțiunea de buy-back consumatorului final, această opțiune fiind din ce în ce mai căutată de către cumpărători.

Strongo se concentrează destul de mult pe consumatorul final, de exemplu, indiferent de etajul la care locuiește cineva, echipa noastră formată din două persoane îi aduce pachetul nu doar până la ușă, ci chiar în casă, acolo unde și-l dorește.

Care estimați că va fi aportul Strongo în veniturile KLG România în perioada următoare?

Obiectivul nostru financiar este ca în 3 ani, acest serviciu să reprezinte 50% din cifra de afaceri a distribuției. Ținând cont că avem de-a face cu o piață dinamică, dominată de incertitudine și cu un consumator al cărui comportament se află în continuă schimbare, ne-am propus ca anul viitor să ajungem la un volum al comenzilor de 40%. 

 Ce planuri aveți pentru 2022?

Unul dintre aspectele care au marcat evoluţia portofoliului KLG Europe România a fost şi va rămâne în continuare digitalizarea treptată a serviciilor noastre. Viziunea noastră strategică cuprinde dezvoltarea a trei piloni principali: oamenii, clienții și digitalizarea. Acest lucru înseamnă că vom continua să investim în personal şi tehnologie, alături de monitorizarea necesarului de investiţii în infrastructură. Astfel, ne propunem să dezvoltăm în continuare tot ceea ce ține de infrastructură, depozite, rafturi, soluţii de automatizare, conveioare, lifturi, benzi, dezvoltări de software.

În plus, pe viitor, urmează să integrăm multiple funcționalități și softuri performante, astfel încât consumatorul final să beneficieze de un nivel și mai ridicat de predictibilitate. Deoarece știm și înțelegem cât de important este pentru client să aibă parte de servicii eficiente și transparente, acesta își va putea alege cu precizie inclusiv ziua și ora livrării. Pentru noi un consumator final mulțumit înseamnă să avem de fapt un client Strongo mulțumit.



Urmărește-ne și pe Google NEWS