Irina Tache, SAP România: Viitorul loc de muncă va include roboți, realitate virtuală și dispozitive mobile [2]

Prima parte a interviului este AICI.

Digital Business: Este relația dintre generația Z și tehnologie una de iubire?

Irina Tache: Conform studiilor, da! Tinerii Z petrec zeci de ore pe săptămână pe telefoanele mobile. Lucrează, socializează și generează conținut pe dispozitive mobile. Asta înseamnă că ei se așteaptă ca tehnologia cu care urmează să interacționeze la locul de muncă să fie la fel de smart.

Locul de muncă al viitorului va fi dominat de roboți software, realitate virtuală și dispozitive mobile.

Tehnologia îi va influența unui Z experiența la locul de muncă poate mai mult decât milenialilor sau baby boomers. Noile generații de angajați trebuie să rezoneze cu tehnologia implementată în cadrul unei companii încă de la primele interacțiuni cu aceasta. De la recrutare și onboarding, la la evaluări constante ale perfromanței.

DB: Ce caută tinerii din ziua de astăzi la o companie?

Irina Tache: Angajații tineri înclină spre o companie cât mai transparentă, care să le ofere vizibilitate și comunicare continuă. Modul în care compania va reuși să îi conecteze cu strategia și viziunea acesteia va deveni un punct cheie.

În continuare, cele mai importante beneficii pe care le caută angajații sunt compensarea financiară, flexibilitatea și oportunitățile de creștere profesională. Toate generațiile caută angajatori care să le ofere siguranță și stabilitate prin recompense bine definite.

Totuși, pe viitor, specialiștii din Resurse Umane vor trebui sa ia în calcul diferențele dintre generații atunci când dezvoltă strategii de HR. Pentru noile generații, beneficiile vor evolua spre bunăstarea angajatului. Companiile trebuie să ofere un management al carierei fluid prin integrarea tehnologiei, mentorat, învățare continuă și coaching la locul de muncă.

DB: Inovațiile tehnologice ar trebui să le facă viața oamenilor de HR mai ușoară, nu?

Specialiștii din HR trebuie să găsească în tehnologie un aliat care să-i sprijine în implementarea noilor direcții și schimbări. Inovațiile din tehnologie îi vor ajuta să țină pasul cu noile tendințe în HR.

Acestea se concentrează pe experienșa angajatului la locul de muncă, decizii de business luate pe baza unor date exacte, nu pe presupuneri, dezoltarea continuă a abilităților și competențelor angajaților, bunăstarea angajatului și echilibrul dintre viața profesională și cea personală.

Informarea continuă și adaptarea la noile tendințe din zona resurselor umane trebuie să fie sprijinită de întregul management al unei organizații, nu doar de oamenii de HR

DB: Tot auzim și citim în ultima perioadă despre burnout. Ce este și cum influențează tehnologia acest fenomen?

Irina Tache: Burnout, în traducere mot-a-mot înseamnă epuizare. Termenul se referă la presiunea din ce în ce mai acută pe care o resimt angajații din cauza ritmului de viață modern. Sunt studii care arată că aproape jumătate din angajații millennials se simt uneori epuizați la locul de muncă.

Această suprasolicitare a angajaților afectează toate industriile, iar companiile resimt acest lucru prin scăderea productivității, erori repetate sau numeroase accidente de muncă.

Dacă experiențele mentale și fizice ale angajaților ar putea fi îmbunătățite, companiile vor înregistra creșteri semnificative ale indicatorlor de business. În acest sens, fiecare manager trebuie să fie conștient de semnele de epuizare a angajaților, pentru a putea lua măsuri la timpul potrivit.

Tehnologia contribuie la sporirea bunăstării angajaților. Cu ajutorul ei putem avea o perspectivă de ansamblu asupra modului în care angajații îi percep pe manageri, mediul de lucru și capacitatea lor de a ține pasul cu cerințele muncii. De asemenea, tehnologia poate cuantifica impactul sănătății lucrătorilor asupra succesului afacerii.