Compania clujeană LIFE IS HARD, afaceri de peste 26 Mil Lei în 2024. Asigurările, motor de creștere
LIFE IS HARD (LIH), companie IT cu sediul central în Cluj-Napoca, listată la BVB, anunță rezultatele financiare preliminare pentru anul 2024: afaceri consolidate de 41,6 milioane de lei (LIH + deținerile în Innobyte și Performia), o scădere de 5,3% față de 2023. Separat, LIFE IS HARD SA a avut o cifră de afaceri de 26,4 milioane de lei, Innobyte – deținută integral de LIH – a raportat afaceri de 14 milioane lei, creștere de 11,65%, iar Performia Finance – în care LIH deține 40% din acțiuni – a raportat afaceri de 4,06 milioane lei, creștere de 19%.
Divizia Tomorrow a LIH, axată pe proiecte din domeniul asigurărilor, a avut o contribuție semnificativă anunță compania, reprezentând 62% din cifra de afaceri totală. Printre realizările notabile ale acestei divizii se numără o creștere de 6% a veniturilor față de anul precedent și succesul platformei 24Broker, utilizată de peste 100 de brokeri și 11.000 de utilizatori activi.
CITEȘTE ȘI: Tarifele lui Trump, un nou zid împotriva UE? Implicațiile pentru România și comerțul transatlantic
De asemenea, soluția 24MGA, destinată companiilor de asigurări din Europa, a înregistrat venituri de 2,28 milioane de lei, în creștere cu 91,96% față de 2023. LIHE IS HARD menționează că a investit cca 3 milioane de lei anul trecut în ecosistemul de soluții pentru asigurări anul trecut.
În cadrul Diviziei Engine, orientată spre digitalizarea IMM-urilor, s-a înregistrat o contribuție de 38% la cifra de afaceri a LIH, echivalentul a 9,95 milioane de lei. Deși veniturile acestei divizii au scăzut comparativ cu 2023, compania a încheiat un nou contract cu Consiliul Județean Cluj, în valoare de peste 4 milioane de lei, pentru continuarea procesului de digitalizare a instituției pe o perioadă de trei ani.
Cătălin Chiș explică performanțele Engine: “Rezultatele diviziei Engine se datorează unor factori externi, precum stagnarea veniturilor din industria de telecomunicații și schimbarea operatorului, dar si unor decizii strategice luate la începutul anului, menite să accelereze creșterea, dar care nu au generat rezultatele așteptate în perioada de timp prevăzută inițial. Totuși, revenirea din ultimul trimestru ne oferă încredere pentru 2025, an în care vom continua să ne consolidăm poziția și să susținem digitalizarea IMM-urilor și a sectorului asigurărilor. Într-un context în care sectoarele de telecomunicații și asigurări sunt sub presiune atât local, cât și la nivel regional, ne concentrăm pe identificarea oportunităților din această dinamică, pentru a asigura o creștere sustenabilă pe termen mediu și lung”
În plus, LIFE IS HARD a obținut un proiect cu finanțare europeană, “Work is cool – Studenți pregătiți pentru competiție și performanță”, în valoare de aproximativ 1 milion de euro. Am scris despre acest proiect aici.
Urmărește-ne și pe Google NEWS