BURSELE ANIS 2020: Ce cursuri sunt sponsorizate de industria IT anul acesta!

În momentul acesta are loc a treia ediție a Galei Bursele ANIS (online), eveniment anual în cadrul căruia industria de IT celebrează și recompensează cele mai inovatoare cursuri și metode de predare propuse de cadre didactice din universitățile din România.

Vom nota mai jos, pe măsură ce sunt anunțate, cursurile sponsorizate și cadrele didactice care le-au propus. Puteți da REFRESH paginii oricând doriți!

  1. “Computer Vision and Deep Learning” propus de Diana Borza, Lector la Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Cursul va fi predat pentru prima dată în anul universitar 2020-2021, la finalul acestuia, studenții vor putea să implementeze, să antreneze și să ajusteze parametrii unei rețele  neuronale și  vor  avea  o  înțelegere  aprofundată  a  ultimelor descoperiri  ştiinţifice din domeniul viziunii computerizate.
  2. “Modele de Inteligență Artificială în Schimbarea Climatică” propus de Adriana Coroiu, Lector la Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Cursul va începe în semestrul II al anului curent universitar și se adresează studenților de anul III. Obiectivul general al cursului, așa cum îi spune și numele, este de a identifica soluții împotriva schimbărilor climatice folosind tehnici și metode ale Inteligenței Artificiale.
  3. “Game Design (Proiectarea jocurilor) propus de Alex Moruz, Lector la Facultatea de Informatică din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza”, din Iași. Cursul va debuta tot în semestrul II pentru studenții din anul III, iar inițiativa a fost apreciată de studenți, cu peste 100 de înscrieri. La finalul cursului, studenții vor putea să modeleze conceptele de bază ale unui joc, să expună elementele specifice unui joc, să folosească un game engine pentru a dezvolta jocuri, să creeze aplicații pentru diverse tipuri de hardware, să construiască jocuri 2D, 3D sau AR/VR.
  4. “Introducere în Reinforcement Learning” propus de Ciprian Păduraru, Lector la Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul Universității din București. Cursul acoperă principiile și tehnicile fundamentale ale metodelor de Reinforcement Learning, iar subiectele tratate includ metode precum: Procese de decizie Markov, metode Monte Carlo, Policy Gradients, Inverse Reinforcement Learning. Sunt tratate, de asemenea, și toate noțiunile teoretice necesare întelegerii acestui curs: rețelele neuronale convoluționale și recurente, algoritmi de backpropagation, tehnici de regularizare și optimizare pentru antrenarea unor astfel de rețele.
  5. “Protecția informației în e-Sisteme”, propus de Alexandra Cernian, Șef Lucrări la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnica București. Este vorba despre o actualizare a unui curs deja existent, prin integrarea tehnologiei Blockchain. Noua abordare bazată pe blockchain va aduce un suflu nou, modern și orientat spre cerințele pieței și îi va încuraja pe studenți să proiecteze modele de aplicații inovatoare, folosind tehnologia blockchain.
  6. “Sisteme de operare: proiectare și securitate (SOPS)” propus de Paul Irofti, Lector la Facultatea de Matematică și Informatică din cadrul Universității din București. Cursul este predat în anul I semestrul II la masterul de Securitate și Logică Aplicată și însumează metode  interactive și  inovative  de  predare-învățare:  studiul  unor  articole științifice actuale care sunt dezbătute și extinse în cadrul orelor. Fiecare curs prezintă 2-3 articole în detaliu construind pe parcurs traseul către înțelegerea soluțiilor și problemelor actuale prezentate în cele mai noi lucrări.
  7. este “Privacy and Ethical hacking” propus de Ionuț Alin Zamfiroiu, Lector la Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică din cadrul Academiei de Studii Economice București. Cursul se focusează pe prezentarea tehnicilor și cunoștințelor practice necesare evaluării securității diferitelor tipuri de aplicații și infrastructuri. La finalul acestui curs, studenții pot înțelege într-un mod practic cum sunt găsite și exploatate vulnerabilitățile, și văd cât de important este  să privească procesul de dezvoltare software din perspectiva securității informatice.
  8. “Laborator Sisteme de Operare”, cu predare în limba franceză, propus de Ioana Culic, Asistent Universitar la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnica București. Este vorba despre o rescriere a suportului de laborator aferent cursului de Sisteme de Operare, folosind limbaje de programe și sisteme de operare noi precum Python, care permite prototiparea rapidă a conceptelor din laborator, Rust sau TockOS. Rust este un limbaj de programare cu accent pe securitate și a stat la baza dezvoltării sistemului de operare Tock, care pune, de asemenea, accentul pe securitatea sistemelor integrate.
  9. “Big Data Visualization (BDV)” propus de Alexandru Topîrceanu, Șef Lucrări la Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul Universității Politehnica din Timișoara. Ideea cursului pleacă de la o serie de specializări noi apărute la mari universități și companii de profil din lume: Harvard, University of Illinois, University of California, University of Michigan, IBM. Folosind tehnologii și unelte de ultimă generație se vor examina conceptele fundamentale ale vizualizării datelor și se vor aplica diferitele instrumente pe date de mari dimensiuni, cu un accent pronunțat pe exemple din Network Science (teoria rețelelor complexe) și Network Medicine.
  10. “eHealth” propus de Elena Ovreiu, Șef Lucrări la Facultatea de Electronică, Telecomunicații & Tehnologia Informației (ETTI), din cadrul Universității Politehnica București. eHealth este un  curs de aplicații în care studenții vor înțelege cum pot folosi cunoștințele fundamentale  de inginerie, fizică, tehnologia  informației precum și cunoștințele dobândite  la  celelalte  discipline  din  cadrul masterului (inteligență artificială, procesarea imaginilor și a semnalelor biomedicale,  senzori de monitorizare) pentru a construi soluții de tehnologie medicală cu impact asupra pacienților și a sistemului medical.
  11. “Modulul de aplicații digitale în științele umaniste” propus de Rada Varga, Lector Asociat la Institutul Star UBB, din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Cursul este încadrat la categoria Tech for all și se axează pe domeniul digital humanities, materie ce înglobează tehnologii digitale cu științele umaniste. Cursul se adresează unei plaje largi de participanți – studenți și tineri cercetători de la facultăți umaniste (Istorie și  Filosofie,  Litere,  Studii  Europene) și de discipline sociale (Sociologie, Studii Economice, Geografie, Psihologie) și chiar de la nivele de studii diferite (master, doctorat, life long learning).


Urmărește-ne și pe Google NEWS

One Reply to “BURSELE ANIS 2020: Ce cursuri sunt sponsorizate de industria IT anul acesta!”

Comments are closed.