Magazinele online din portofoliul MerchantPro, creștere de 99% a valorilor comenzilor în decembrie 2020 față de aceeași lună din 2019

Decembrie a înregistrat un record de creștere în numărul și valoarea comenzilor plasate pe magazinele administrate prin platforma e-commerce MerchantPro, cu 83% și respectiv cu 99% față de decembrie 2019. Contextul s-a menținut imprevizibil și a orientat tot mai mult clienții spre online pentru achiziția de cadouri, dar și alimente. Valoarea medie a comenzii la nivelul celor peste 1.500 magazine care funcționează pe platforma tip SaaS MerchantPRO s-a menținut constantă la nivelul anului 2020, fiind de 225 lei. Cea mai mare comandă înregistrată în decembrie a fost în valoare de peste 40.000 euro.

VEZI INFOGRAFICUL MERCHANT PRO

După 9 luni de pandemie, cifrele arată că românii cumpără tot mai mult și mai constant din online, fie că vorbim de produse de necesitate cum sunt cele alimentare, de îngrijire personală sau curățenie, de obiecte pentru casă ori cadouri sau chiar de investiții, cum este cazul în luna decembrie.

Potrivit datelor Merchant Pro, ultimul trimestru al anului 2020 a înregistrat noi creșteri în volumul și valoarea vânzărilor online, motoarele de creștere fiind Black Friday – cu o creștere medie de 43% față de perioada similară din 2019 – și sărbătorile de iarnă, cu creștere de 83% la numărul tranzacțiilor. Astfel, pentru cele peste 1.500 magazine active care folosesc soluția eCommerce MerchantPro, ultima lună din an a adus vânzări cu 99% mai mari față de perioada similară din 2019.

Cea mai mare comandă plasată în decembrie din punct de vedere valoric a fost de peste 40.000 EUR, reprezentând investiții în echipamente specializate. Din perspectiva numărului de produse, comanda cea mai diversificată a avut 301 produse alimentare.

Ziua cu cele mai multe comenzi din decembrie a fost luni, 14 decembrie 2020, când s-au plasat 13.082 comenzi, față de 2019 când aceasta a fost 9 decembrie, cu 7186 comenzi, tot o zi de luni.

2021: Anul consolidării prezenței în online

Pentru 2021, Merchant Pro estimează că ritmul creșterilor din online va fi în continuare ascendent, însă mai temperat. Adopția online-ului va continua mai ales în rândul retailerilor locali, care vor integra masiv online-ul în strategia de vânzări.

Cu siguranță comportamentul clienților s-a schimbat, iar trendul ascendent se va menține, însă creșterile de la nivelul acestui an nu vor fi la fel de spectaculoase. Vom vedea în continuare evoluții pozitive semnificative în rândul afacerilor care vor trece în online, precum și optimizarea celor care deja activează pe acest segment. Pentru retail, 2021 va fi un an al consolidării prezenței în online – Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro

INFOGRAFIC MERCHANTPRO