MerchantPro: 72% creștere în valoarea comenzilor plasate pe magazinele online în 2021
* Decembrie, creștere de aproape 30% a coșului mediu de cumpărături
* Cea mai mare comandă: 60.000 de euro, cea mai activă zi: 13 decembrie
* Top magazine 2021: IT&electronice, home&deco, fashion și articole sportive
Schimbarea comportamentului de consum al românilor și digitalizarea accentuată a acestuia se reflectă în cifrele la nivel de an înregistrate de cele peste 1500 de magazine active pe platforma MerchantPro, furnizor de soluții SaaS pentru eCommerce. Astfel, în 2021 s-a înregistrat o creștere cu 72% în valoarea comenzilor plasate, respectiv de 48% în numărul acestora. Luna decembrie a adus creșteri semnificative și la nivel coșului mediu, care a crescut cu aproape 30% față de anul precedent. La nivel de an, creșterea a fost de 18%.
Luna decembrie a marcat finalul unui an de creștere constantă în online-ul românesc, la nivelul magazinelor create pe platforma MerchantPro înregistrându-se o creștere aproape la fel de spectaculoasă ca în 2020. Astfel, dacă la nivelul lui decembrie 2020 creșterea în valoarea comenzilor a fost de 99% YoY, în decembrie 2021 aceasta a fost de 75% față de anul precedent, arată datele MerchantPro.
Cea mai mare comandă plasată în decembrie din punct de vedere valoric a fost de peste 60.000 e euro, reprezentând investiții în echipamente specializate din HoReCa. Din perspectiva numărului de produse, comanda cea mai diversificată a avut 300 produse din segmentul food&beverages. Cea mai activă zi din punct de vedere al comenzilor a fost luni, 13 decembrie, când s-au plasat peste 15.000 de comenzi. La nivelul întregii luni, creșterea valorii medii a coșului de cumpărături a fost de 27% YoY, în timp ce media la nivel de an a fost de +18% față de 2020.
În topul celor mai dinamice orașe din punct de vedere al numărului de comenzi plasate s-au numărat, în afară de București, Constanța, Cluj-Napoca, Iași și Timișoara, iar cele mai multe comenzi s-au plasat pe magazinele din segmentul IT&electronice (+214%). O dinamică pozitivă s-a înregistrat și în magazinele din segmentele fashion, articole și echipamente sportive și home&deco.
Observăm o consolidare în comportamentul de consum, care confirmă estimările făcute la începutul lui 2021. Evoluția pozitivă constantă la nivel de an s-a menținut, iar luna decembrie a fost similară cu cea a anului precedent. Cea mai intensă perioadă din punct de vedere al comenzilor a fost la mijlocul lunii, spre deosebire de anii dinainte de pandemie, când aceasta era la început de decembrie, ca rezultat al flexibilității și implementării de către magazine a soluțiilor multiple de livrare și plată și a eficientizării fluxului operațional, aspecte la care au lucrat cele mai multe magazine online în 2021 – Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro
Acestea au fost de altfel și cele mai active segmente la nivel de trimestru, cu creșteri notabile în valoarea și numărul comenzilor, dar și a coșului mediu. Astfel, în perioada analizată, coșul mediu pe segmentul IT&electronice a crescut cu 87%, respectiv cu 32% în cazul segmentului home&deco.
Urmărește-ne și pe Google NEWS