MerchantPro: Peste 350 de participanți s-au întâlnit cu elita eCommerce-ului din România la dotCommerce Digital Retail Forum

MerchantPro, platformă de soluții Saas pentru e-Commerce, a organizat pe 15 iunie dotCommerce Digital Retail Forum, cel mai mare eveniment de eCommerce din România dedicat inovației și performanței. Prima ediție a dotCommerce Digital Retail Forum a avut loc la Pentagon Events din București, oferind celor peste 350 de participanți conținut premium furnizat de lideri din industrie, dar și networking exclusiv și soluții performante dedicate comerțului online.

Conceput cu scopul de a aduce împreună pe de-o parte magazine online de talie medie interesate de strategii noi de dezvoltare a business-ului, iar de cealaltă parte soluțiile și companiile care pot facilita drumul comercianților către scalare, dotCommerce Digital Retail Forum a reunit cele mai importante nume din comerțul online românesc.

Evenimentul a fost împărțit în mai multe paneluri, printre subiectele și temele de discuție propuse de organizatori în cadrul evenimentului numărându-se tendințe și provocări actuale din eCommerce, inovații și tehnologii, securitatea datelor și a tranzacțiilor, îmbunătățirea experienței de cumpărare, dar și dezbateri despre viitorul eCommerce-ului, investiții necesare, inteligență artificială, strategii și soluții.

Pe tot parcursul evenimentului, participanții au avut ocazia să interacționeze cu reprezentanți ai magazinelor online, precum eMag, Libris, TheHome, dEpurtat.ro, Alura.ro și ai altor business-uri online reputate, în timp ce vorbitori din partea TheMarketer, Innoship, Gun Media, Aqurate, MTH Digital sau Netopia au dezbătut soluțiile necesare pentru scalare optimizată a unei afaceri online.

„Încheiem un eveniment de excepție care ne-a depășit orice așteptări. Numărul impresionant de participanți alături de nume de referință din eCommerce-ul românesc fac din dotCommerce Digital Retail Forum un punct de referință în această industrie. Suntem extrem de bucuroși că facem parte din această comunitate entuziastă și, totodată, suntem mândri să contribuim, pas cu pas, la evoluția comerțului online românesc. Prima ediția a dotCommerce a fost o oportunitate pentru toți cei prezenți de a învăța, de e explora cele mai recente tendințe, de a inova și a-și pune la punct strategia pe mai departe, dar mai ales, de a se conecta cu liderii din industrie”, precizează Arthur Rădulescu, CEO&Founder MerchantPro.

10 idei împărtășite pe scena dotCommerce Digital Retail Forum

Agilitatea este factorul principal care face diferența în comerțul online, acesta fiind și punctul principal al dialogului susținut de Arthur Rădulescu, pe scena dotCommerce Digital Retail Forum.

“Ce înseamnă, deci, agilitatea din perspectiva implementării strategice? Trei lucruri: flexibilitate, dezvoltare continuă și viteză – când vrei să urmărești o direcție strategică, în momentul în care ți-ai făcut un business plan care promite rezultate, tehnologia nu are voie să fie o frână. Din contră, tehnologia trebuie să funcționeze ca un catalizator, care să îți amplifice strategia de business (Arthur Rădulescu)

Dacă în comerțul online, performanța se măsoară în vânzări și în loializarea clienților, atingerea acestor două obiective a fost subiectul principal al primului panel din cadrul dotCommerce – Digital Retail Forum.

#1theMarketer a apărut ca o mișcare care încearcă să genereze revenue pentru un shop în afara Google și Facebook, deși nu se poate fără acestea, sunt necesare, însă presiunea pe retailer este prea mare. Cred că sistemele de loyalty trebuie să fie integrate în comunicare. Trebuie să existe conceptul de a-ți cunoaste clienții, de a-i loializa și de a-i face să se simtă speciali”.(Rares Bănescu, CEO, theMarketer)

#2Dacă luăm în considerare faptul că creșterea ratei de retenție din România s-a contractat, s-a oprit, este foarte greu să îți mai iei cumparători noi. Așa că devine natural să te concentrezi pe cei pe care ai îi deja, să îi segmentezi foarte bine și să îi ții la tine, pentru că altfel vor merge în altă parte” (Robert Trandafir, CEO & Co-Founder, Gun Media)

Pentru cei peste 350 de participanți de la dotCommerce – Digital Retail Forum, unul dintre cele mai valoroase momente a fost panelul „Viziune, Strategie, Focus” care l-a adus pe scenă pe Iulian Stanciu, Președinte Executiv eMAG și, totodată, una dintre cele mai vizionare figuri din eCommerce-ul românesc, într-un dialog relaxat cu Arthur Rădulescu.

#3Viziunea este foarte importantă, trebuie să țintești foarte sus (…). Există două categorii de factori: o dată, cei care țin de contextul extern și o dată cei care țin de ce faci tu. În ce privește factorii externi, aceștia sunt ca niște trenuri pe care trebuie să le înțelegi. Cu cât te urci în mai multe trenuri, cu atât ajungi mai departe. Dintre lucrurile pe care le-am făcut intern, cel mai important cred că a fost focusul pe client. Am încercat întotdeauna din research să ne dăm seama ce este important pentru client” (Iulian Stanciu).

În continuare, Cosmin Costea, VP of Sales CEE, theMarketer a susținut un dialog extrem de interactiv intitulat „Ține-ți clienții aproape sau continuă să pierzi bani”, în care a abordat un subiect important pentru toți retailerii online și anume problema costurilor ridicate cu promovarea în sociale media și Google și soluțiile alternative pe care comercianții le au la dispoziție pentru a converti mai performant.

Loredana Pipos-Lupescu, Senior Business Development Manager, Mokka Romania, a vorbit pe scena dotCommerce – Digital retail Forum despre oportunitățile de creștere pe care le prezintă metodele de plata de tip “Buy now, pay later”.

#4 “Într-o piață în care concurența este tot mai ridicată, plățile pot face diferența. Conform unui studiu Baymard pe anul 2022, aproximativ 70% dintre potențialii clienți abandonează coșurile de cumpărături. Dintre aceștia, 17% abandonează coșul din cauza procesului greoi de checkout, iar 10% pentru că nu găsesc soluția de plată dorită. Acest aspect, pe lângă un proces de checkout rapid, sunt extrem de importante” (Loredana Pipos-Lupescu).

#5 “Consumatorii au devenit ceva mai pragmatici, însă în perioadele de criza există întotdeauna nevoia de finanțare, iar noi suntem prezenți acolo sa satisfacem aceasta nevoie. Buy now, pay later este un concept care a intrat de câțiva ani în România si pe care noi îl oferim magazinelor partenere. Acest sistem de plată aduce câteva beneficii, cum ar fi creșterea valorii coșului de cumpărături, reducerea ratei de abandon, reducerea comenzilor cu plata cash, deschiderea unei noi plaje de clienți și, bineînțeles, creșterea ratelor de conversie. Metoda Buy now, pay later o vedem potrivită peste tot, în orice industrie” (Mihai Cringasu, E-Commerce Manager, tbi bank).

În panelul „Performanța dincolo de granițe – Internaționalizare”, extinderea afacerilor online pe piețele externe a fost tratata din patru unghiuri diferite, de experți in domeniile banking, legal, Digital Marketing și Retail.

#6Apropo de internaționalizare, am observat un lucru interesant pe piața din Moldova, și anume că afacerile de acolo își gândesc din start versiunea magazinului în limba engleza și în rusă, pe lângă cea în română. Gândesc din start internațional, lansează o nadă și văd din ce țări pică audiența. Mi-a plăcut acest curaj. La noi, primul pas este să mergi către un marketplace, ceea ce este o decizie foarte bună, în special către Bulgaria și Ungaria. Aș aplauda să văd mai multe astfel de inițiative, online-ul este un mediu în care putem să încercăm să fim mai curajoși” (Raluca Radu, Founder, MTH Digital & Country Manager, ANSWEAR.com).

De asemenea, Andrei Paul, CTO & Co-Founder, Innoship a adus în atenția audienței importanța pe care o strategie de livrare bine optimizată o are asupra performanței generale a unui business online, dar și despre influența pe care costurile de livrare o au în decizia de cumpărare. În cadrul dezbaterii intitulată „Optimizarea procesului de livrare”, acesta a explicat contextul actual al pieție de eCommerce și a prezentat soluțiile Innoship de optimizare a costurilor de livrare, precum și celelalte caracteristici din platformă, construite pentru a simplifica segmentul de livrări last-mile.

Evenimentul a continuat cu panelul „AI pentru eCommerce- Tehnologiile care schimbă regulile jocului”, unul dintre capetele de afiș de la dotCommerce Digital Retail Forum. În plină revoluție a inteligenței artificiale, audiența a avut ocazia să afle de la specialiști care sunt aplicabilitățile acesteia în comerțul online și, mai ales, care sunt riscurile pe care le prezintă.

#7Inițial, am avut ca obiectiv creșterea productivității prin Generative AI, însă ne-am dat seama că poate fi folosit pentru creativitate. Comercianții trebuie aduși încet în zona de AI – să le crești productivitatea și apoi să le oferi sprijinul pentru acele task-uri repetitive pe care le urăsc (…). Nu cred că o trecere bruscă ar fi oportună, mai ales în cazul afacerilor mici” (Ionuț Mironică, Head of Gen AI Science, Adobe Romania).

#8 “Este foarte important să ne creăm reflexul de a verifica dacă există o soluție AI care poate să rezolve anumite probleme cu care ne confruntăm. Implementarea AI în eCommerce depinde foarte mult și de tipul soluțiilor, pentru că dacă nu ai masa de date suficient de mare, nu își poate face treaba. În cazul Aqurate, modelul începe să funcționeze mai bine în cazul magazinelor cu peste 500 de comenzi. Cu toate acestea, există soluții tehnice pe care le putem implementa, astfel încât soluția să fie eficientă și în cazul magazinelor cu mai puține comenzi” (Vlad Marincas CEO & Co-Founder, Aqurate).

Ultimul panel al zilei „ Antreprenori de succes în eCommerce” i-au adus alături pe reprezentanții Libris, dEpurtat, theHome, Alura și Lensa într-o dezbatere despre viziune, inspirație, provocări și antreprenoriat în comerțul online românesc.

#9Dacă ar fi să facem comparații cu prezentul, ar trebui să ne raportăm la 2019. Trebuie să învățăm, avem nevoie de foarte multă creativitate și să dezvoltăm lucruri noi. Poți să fii foarte puternic doar în online sau in offline. Cred, însă, că lucrurile se vor echilibra, deci omnichannel poate fi o variantă pentru noi, mai ales că ajuta brandul foarte mult să ai un magazin fizic. Ținem foarte mult la perspectivele diferite din echipă și la opinia clienților” (Laura Țeposu, CEO, Libris.ro).

#10Creșteam constant anual, undeva la 30%, iar apoi am observat o încetinire. Întâi, am pus-o pe fondul scumpirii energiei, apoi am conștientizat că ce făceam de 10 ani nu prea mai este de actualitate. Am migrat către conținut video “umanizat”, care să ne diferențieze de marile branduri și am recâștigat creșterea. În piață văd două abordări: magazine care practică reduceri false și magazine care fac reduceri reale. Depinde de cât de dispus ești să minți ca să vinzi” (Nicolae Slav, CEO, dEpurtat).

Prima ediție a evenimentului organizat de MerchantPro și susținut de TheMarketer, Innoship, Gun Media, Aqurate, MTH Digital, TBI Bank, Mokka, Rosistem, Doctor SEO și Workspace Studio în calitate de Stage Design Partner s-a încheiat cu un Cocktail Party pe terasa rooftop a locației.

Parteneri media ai evenimentului: Bursa, Wall-Street.ro, Retail.ro, Start-up.ro, Spotmedia.ro, Digital-Business.ro, Revista Club Antreprenor.



Urmărește-ne și pe Google NEWS