MerchantPro: Scădere de 20% a comenzilor pe magazinele online din platformă pe fondul războiului din Ucraina

Print Friendly, PDF & Email

Evenimentele din Ucraina din ultimele zile au determinat consumatorii să fie mai rezervați în achiziția de bunuri online. Dacă în 2021 în perioada 14 – 21 februarie versus 22-28 februarie se plasau un număr similar de comenzi pe magazinele online din platforma MerchantPro, anul acesta ultima săptămână a adus o scădere cu 20% a numărului acestora comparativ cu săptămâna precedentă din februarie, menționează reprezentanții companiei.  

Scăderea înregistrată la finalul lunii nu a fost anticipată și o punem pe seama evenimentelor recente de la graniță. Românii privesc cu precauție aceste evenimente și preferă să fie temperați în achiziții, iar acest lucru se poate observa mai ales analizând verticalele-vedetă din această perioadă –Arthur Rădulescu, CEO și fondator MerchantPro

Astfel, pe segmentul fashion, după o creștere medie YoY de 16% în numărul comenzilor în primele trei săptămâni din februarie, ultima săptămână a marcat o creștere de doar 5%. Pe segmentul beauty, creșterea YoY a fost de 22% în perioada analizată, în timp ce în ultima săptămână din februarie s-a înregistrat o scădere de 40% față de săptămâna precedentă și o scădere de aproape 4% față de 2021. 

Reducerea cu 20% a numărului comenzilor în perioada 22-28 februarie ar trebui pusă în primul rând pe fondul scăderii traficului înregistrat la nivelul magazinelor de pe platforma MerchantPro. În intervalul 24-28 februarie, acesta a scăzut cu 23%.

„Deși erau așteptate creșteri mai temperate ale achizițiilor online comparativ cu cele înregistrate anul trecut, pe fondul maturizării comerțului online, începutul de an a continuat pe un trend puternic ascendent, cu creșteri de 20-40% față de 2021. Acum însă traversăm din nou o perioadă dificilă, cu provocări, cu impact imediat asupra disponibilității oamenilor de a face achiziții. Evoluția vânzărilor din următoarele săptămâni va genera probabil suficiente date astfel încât să putem evalua mai precis efectul conflictului de la graniță asupra pieței online locale. Este însă evident că românii sunt din ce în ce mai atenți în achizițiile făcute online, îndreptându-se spre un comportament de consum eficient și achiziții conștiente, ghidate nu doar de impuls, ci căutând cel mai bun preț, cea mai bună experiență și livrări rapide”, a mai spus Arthur Rădulescu. 



Urmărește-ne și pe Google NEWS