Mihai Matei, ANIS: O dată la patru ani, România abandonează 400.000 de elevi

Print Friendly, PDF & Email

MIhai Matei, Președintele Asociației Patronală a Industriei de Software și Servicii declară într-un comunicat de presă trimis de Asociație că țara noastră abandoneaza circa 400.000 de elevi la fiecare ciclu școlar.

Comunicatul de presă anunță parteneriatul dintre ANIS și Narada, comunitate formată din antreprenori, manageri, al cărei scop este acela de a oferi soluții eficiente și rapide de modernizare a educației. Asociația își propune să contribuie și pe această cale la transformarea sistemului educațional din România. ANIS a derulat de-a lungul anilor numeroase proiecte în domeniul educației, destinate atât dezvoltării abilităților digitale ale tinerilor din toate formele de învățământ, cât și introducerii ultimelor tehnologii în universitățile românești. 

O dată la patru ani, România abandonează aproape 400.000 de elevi, dintre care 200.000 nu mai ajung la liceu. Nu copiii abandonează școala, ci școala îi abandonează pe copii. Vorbim de copii din medii defavorizate care nu își permit să meargă la școală. Iar în situația actuală, în care decidenții vorbesc despre școală online, educație digitală, discrepanța dintre cei care vor avea o șansă în viață și cei care vor abandona devine și mai mare. Acești copii au nevoie de echipamente și oameni care să fie alături de ei, să îi îndrume și sprijine în această nouă paradigmă. Ne-am alăturat proiectelor Narada pentru că vrem și putem să sprijinim educația digitală în toate școlile din România – Mihai Matei, Președintele ANIS (foto)

Mihai-Matei-Presedinte-ANIS

Prin acest parteneriat ANIS sprijină Narada în demersul de a acoperi necesarul instrumentelor care asigură un învățământ la distanță de calitate: accesul la tehnologie și conectivitate, dar și sprijin în instruirea elevilor și profesorilor în folosirea device-urilor.

Cum sprijină industria IT dezvoltarea României – proiecte de implicare socială

Lipsa echipamentelor digitale și a conectivității în școli, cu precădere în mediul rural, afectează negativ continuarea procesului instructiv educativ, educația digitală a elevilor necesitând ca prim pas dotarea comunităților cu tehnologia necesară. Astfel, din dorința de a elimina acest impediment, în perioada 23 martie -14 aprilie, copiii și profesorii din 7 comunități defavorizate din România – Augustin, Poienarii de Argeș, Teșila, Eșelnița, Moldovița, Iași, Ciocănești – au primit sprijinul Narada, constând în echipamentul atât de necesar continuării educației de la distanță și a facilitării accesului, atât al elevilor cât și al profesorilor, la resurse educaționale digitale.

Astfel, după ce peste 1000 de copii au fost dotați cu tablete și internet în această primăvară, Narada își propune ca în această toamnă să înmulțească cu 10 numărul celor care se vor bucura de aceste programe, cu sprijinul partenerilor deja alăturați, celor care au înțeles că educația are nevoie de sprijin acum.

Ne dorim să unim în continuare puterea comunităților, pentru a veni în întâmpinarea copiilor care altfel ar îngroșa major rata abandonului școlar. Până acum, echipa noastră de voluntari a făcut personal livrări de device-uri și nu numai, către 1000 de copii din toată țara. Am mers împreună cu cei peste 50 de voluntari în 8 județe și 18 localități diferite. Anul acesta, suntem încrezători că vom ajunge, cu ajutorul partenerilor noștri, la un număr mult mai mare de comunități aflate în nevoie. Targetăm să unim forțele a peste 50.000 de oameni de business din zeci de companii, care să vină alături de noi în Prima Linie pentru Educație – Andra Munteanu, co-fondator Narada



Urmărește-ne și pe Google NEWS