Noul director Williams F1, șocat să afle că echipa folosește Excel pentru a gestiona 20.000 de piese ale mașinii

Echipa de Formula 1 Williams, cu o istorie de 47 de ani în sportul cu motor, se confruntă cu provocări majore din cauza tehnologiei învechite, în special utilizarea intensivă a Microsoft Excel pentru gestionarea a aproximativ 20.000 de piese ale mașinii, ceea ce a fost descris de directorul echipei, James Vowles, ca fiind “o glumă” și “imposibil de navigat și de actualizat”.

Această dependență de Excel a complicat procesele de proiectare și construcție, făcând dificilă urmărirea și gestionarea pieselor, cu impact negativ asupra eficienței și coordonării. Confruntându-se cu probleme precum întârzieri, prioritizări greșite ale pieselor și dificultăți în urmărirea comenzilor, echipa a ratat testele din pre-sezon în 2019 și a întâmpinat dificultăți operaționale semnificative. Tranziția către un sistem modern de tracking este recunoscută ca fiind necesară, dar și “excesiv de scumpă”, implicând eforturi considerabile și presiune asupra personalului.

Ideea că echipele moderne de Formula 1 folosesc Excel pentru a gestiona construcția mașinilor lor avansate poate părea surprinzătoare, având în vedere costul ridicat al acestor vehicule și complexitatea tehnologică implicată.

Utilizarea intensivă a Excel în Formula 1 nu este neobișnuită totuși, echipa Renault obișnuia să folosească Excel pentru proiectare și construcție, fișierul având până la 77.000 de linii.

În pofida eforturilor de a migra către sisteme bazate pe cloud și mai dinamice, echipele de F1 se confruntă cu provocări legate de integrarea cu diverse sisteme și de gestionarea complexității proceselor, ceea ce le face vulnerabile la erorile asociate cu software-ul legacy.

Problemele cu foile de calcul Excel în contextul unui volum mare de date, inclusiv erori costisitoare și probleme de siguranță, subliniază limitările și riscurile lor, evidențiind nevoia de soluții de management mai avansate și sigure în domenii cu mize mari, cum ar fi Formula 1.



Urmărește-ne și pe Google NEWS