Vrei să fii open minded în business și nu numai? Învață o limbă străină!

Print Friendly, PDF & Email

O limbă străină învățată sporește capacitatea de concentrare, scade riscul apariției demenței și dezvoltă abilitatea de a tolera opinii divergente, arată studiile în domeniu.

Beneficiile apar inclusiv la vârsta adultă, mai ales când metoda de însușire a cunoștințelor nu este una tradițională. Cristina Nițu a dezvoltat o metodă inedită de învățare a limbii portugheze, sprijinind astfel dezvoltarea continuă, indiferent de vârstă.

Asimilarea unei limbi străine diferă, în funcție de vârstă. Astfel, copiii și adolescenții reușesc să învețe implicit, subconștient, prin expunerea repetată și rutinizată la informație, în timp ce la vârsta adultă procesul de învățare este atât explicit, prin identificarea conștientă a regulilor, prin gândire abstractă și prin practică controlată, cât și implicit în cazul structurilor complexe, prin expunere la foarte mult input.

Metoda dezvoltată de Cristina Nițu în cadrul Fala Português! se bazează pe cercetări din domeniul Însușirii (Achiziției) limbii a doua. Aceasta prespune dezvoltarea celor patru competențe – receptare orală și scrisă, producere orală și scrisă – ,atât prin prezentarea explicită a regulilor și prin practică, dar și prin expunerea la foarte mult input.

Cristina Nițu

Toate materialele didactice de la curs sunt concepute de noi. În egală măsură credem că învățarea este un proces eminamente personal, pe care noi doar îl facilităm. Prin urmare, cursurile noastre sunt centrate pe cursanți și prespun foarte multe activități în care trebuie să pună în practică resursele lexico-gramaticale acumulate. În plus, ne dorim ca participanții să simtă bucuria învățării unei limbi străine noi, așa că asimilăm și testăm cunoștințele prin metode nonconformiste, interactive și ludice.

Cristina Nițu, fondator Fala Português!

Cât durează să înveți o limbă străină, ca adult

Durata asimilării unei limbri străine la vârsta adultă variază de la persoană la persoană, însă contează ca fiecare participant să-și seteze așteptări realiste. La fiecare nivel sunt dezvoltate competențele de receptare (scrisă și orală) și producere (scrisă și orală), competența pragmatică și competența interculturală. Metoda dezvoltată se bazează pe interacțiune, socializare și crearea unei experiențe plăcute de învățare.

Astfel, dacă după un modul de începător cursantul învață să salute, să întrețină o conversație foarte simplă, să își descrie familia, să poată comanda la restaurant, să poată cere indicații pe stradă, la nivel intermediar structurile lexicale se diversifică, iar accentul cade pe rafinarea modalității de exprimare a gândurilor, impresiilor, dorințelor, ipotezelor, amintirilor etc.



Urmărește-ne și pe Google NEWS