Părinții celui mai bine plătit star Youtube sunt investigați de autorități

Print Friendly, PDF & Email

Ryan este un copil de 7 ani din Statele Unite, care are propriul canal de Youtube. El postează clipuri în care testează divesre jucării. Nimic neobișnuit până aici. Doar că Ryan Kaji nu este un copil obișnuit. El este un kidfluencer și este atât de popular, încât are 21 de milioane de abonați, marea lor majoritate copii preșcolari, și, conform Forbes, câștigă anual circa 22 de milioane de dolari.

Părinții lui Ryan sunt cei care îl ajută cu producția acestor clipuri și tot ei sunt cei care vor trebui să răspundă unor acuzații de inducere în eroare a telespectatorilor, adică copii de 4-7 ani, prin faptul că nu dezvăluie întotdeauna suficient de clar atunci când produsele sponsorizate sunt incluse în videoclipuri.

Acuzațiile au fost făcute de asociația Truth In Advertising (TINA.org), o organizație non profit care ajută la protejarea și educarea consumatorilor americani cu privire la publicitatea falsă. TINA.org a analizat 211 clipuri postate pe canalul Ryan ToysReview și a descoperit că în 90% dintre video-uri a existat cel puțin o recomandare de produs pentru preșcolari, care sunt prea mici să facă diferența dintre reclamă și evaluare (review). Un copil de 5 ani nu va înțelege că Ryan testează o jucărie pentru că brandul respectiv l-a plătit să facă asta.

CITEȘTE ȘI Top 10 cele mai valoroase branduri din lume în 2019!

Specialiștii în dezvoltarea copiilor susțin că cei mai mulți dintre aceștia reușesc să facă o distincție între publicitate și conținut organic abia după 8-9 ani. Unii creatori de clipuri pe platforma Youtube marchează conținutul sponsorizat printr-un text scric cu litere mici care apare foarte scurt în video sau mulțumind verbal brandului pentru produsele trimise în timpul clipului.

Printre cele mai cunoscute branduri cu care Ryan are sau a avut parteneriate se numără rețeaua de magazine Walmart, canalul TV Nickelodeon, Chuck E. Cheese.

În plângerea trimisă către FTC (Federal Trade Commission), asociația TINA.org a menționat că “este adesea dificial de deosebit conținutul organic, poznele inocente făcute de Ryan, de conținutul sponsorizat. Pentru preșcolari este și mai dificil să facă această diferență. Când un clip Youtube care se adresează unor copii de 5 ani sau mai mici amestecă conținutul sponsorizat cu cel organic, așa cum se întâmplă adesea pe canalul Ryan ToysReview, audiența formată din preșcolari nu poate înțelege sau identifica diferența dintre materialele de marketing și conținutul organic. Produsele sponsorizate sunt prezentate într-o manieră care estompează în mod înțelător distincția dintre conținutul publicitar de cel organic.”

Părinții lui Ryan au răspuns acuzațiilor spunând că “principala prioritate pentru noi este binele telespectatorilor noștri și respectăm cu strictețe termenii și condițiile platformei (Youtube) și legile în vigoare, inclusiv pe cele de prezentare a publicității. Pe măsură ce industria de streaming continuă să se dezvolte, susținem eforturile legiuitorilor, reprezentanților industriei și a autorităților de reglementare, precum FTC de a evalua și actualiza continuu regulile existente și de a stabilii noi legi care să protejeze atât telespectatorii, cât și creatorii de conținut”.

Autoritățile cer influencerilor să marcheze conținutul sponsorizat

FTC emite periodic notificări prin care atenționează influencerii să menționeze clar relațiile pe care le au cu brandurile în postările de pe social media. Asociațiile precum TINA.org sunt de părere că fără aplicarea de amenzi, avertismentele FTC rămân fără efect.

Truth in Advertising a depus plângerea împotriva canalului Ryan ToysReview în aceeși zi în care Google, care deține Youtube, a fost de acord să plătească o amendă de 170 de milioane de dolari, ca parte a unei înțelegeri cu FTC pentru nerespectarea legii ce prevede protecția datelor copiilor în mediul online – Children’s Online Privacy Protection Act. Autoritățile acuză Youtube că a colectat ilegal date personale de la telespectatorii minori, pe care le-a folosit pentru a-i targeta cu reclame personalizate.



Urmărește-ne și pe Google NEWS