Piața de birouri se contractă, designul devine punct de focus. Afacerile Workspace la nivel de Q1
Grupul Workspace Studio, specializat în design și amenajări de birouri, a înregistrat în primele 6 luni o cifră de afaceri de 8.5 milioane de euro. Mobilierul ergonomic și de calitate, flexibilizarea spațiului prin soluții de partiționare cu izolare fonică, design-ul human-centric și sustenabilitatea mobilierului de birou și a materialelor utilizate sunt principalele caracteristici ale proiectelor realizate în prima jumătate a anului.
În prima jumătate a anului, orientarea către creșterea nivelului de calitate, ergonomie, design și multifuncționalitate a pieselor de mobilier s-a menținut, anunță compania, însă suprafețele închiriate au avut o tendință de contracție cu 15-20%. Astfel, valoarea medie a proiectelor de amenajare a fost de 300.000 Euro, cu o investiție medie de 500-1000 euro/mp.
Se simte o presiune pe cost generată de inflație, posibila recesiune preconizata de mai multe companii, războiul din Ucraina, incertitudine economică globală și cea privind viitorul muncii hibride. În 2022 s-au cheltuit bugete păstrate din 2020-2021, anul acesta însă bugetele prevăzute au avut mai multe restrângeri. Corelat cu o ușoară restrângere a spațiilor, presiunea pe creativitate este tot mai ridicată și e nevoie de un mix foarte inteligent de design, soluții și produse care să creeze un birou remarcabil –Horațiu Didea, Workspace Studio
Bugetul mediu – 2000 de euro/post de lucru
Bugetul mediu alocat, ce ia în calcul stația de lucru individuală și cota aferentă din spațiile comune, se menține în jurul a 2000 euro/post de lucru. Integrarea unor soluții și piese de mobilier cu ergonomie și design superioare, alături de o amenajare centrată pe individ și care să răspundă nevoilor actuale ale biroului modern rămân un obiectiv important în fiecare proiect.
Sustenabilitatea, prioritate în design
Orientarea către soluții sustenabile este o tendință expresă în proiectele actuale de amenajare de birou, mai ales în contextul directivelor europene privind raportarea corporativă de sustenabilitate (CSRD), care impun companiilor ce își desfășoară activitatea în Uniunea Europeană (UE) să facă publice informații și date referitoare la aspecte legate de mediu, social și guvernanță.
Componenta de sustenabilitate a depășit faza opțională, a devenit esențială, organizațiile se pregătesc deja de implementarea directivelor ce urmează să fie transpuse în lege. Însă e important ca ideea de sustenabilitate să fie privită din mai multe perspective, nu doar a materialelor folosite, ci și a durabilității fizice și morale, în sensul de a utiliza piese cu garanție extinsă, care nu se demodează, create pentru termen lung.
Horațiu Didea
Astfel, în 3 din 10 proiecte de amenajare realizate de Workspace Studio în prima jumătate de an sustenabilitatea este o cerință -cheie în caietele de sarcini.
Top produse
Mobilierul Herman Miller și canapelele și fotoliile NaughtOne, cu garanție 12, respectiv 10 ani, partițiile demontabile Maars, alături de piesele de mobilier de la Knoll, canapele, fotolii, mese folosite pentru zonele de lounge și relaxare, și soluțiile acustice din materiale 100% reciclate sunt cele mai populare alegeri ale companiilor în proiectele cu componentă de sustenabilitate.
Urmărește-ne și pe Google NEWS