Proiect pilot în Marea Britanie: Profesori înlocuiți de Inteligență Artificială
David Game College din Londra va lansa un proiect pilot care permite elevilor de 15 ani să utilizeze instrumente de inteligență artificială (AI) pentru a se pregăti pentru examenele standardizate din anul următor. Această inițiativă are scopul de a ajuta atât elevii care au dificultăți în a ține pasul cu restul clasei, cât și pe cei care se descurcă mult mai bine decât colegii lor.
Conform directorului John Dalton, citat de Business Insider, învățarea adaptivă bazată pe AI permite fiecărui elev să învețe în propriul ritm, evitând situațiile în care unii elevi sunt forțați să țină pasul cu o clasă care poate avansa prea rapid sau prea lent pentru ei.
Introducerea tehnologiei AI în educație este privită de unii ca o soluție inovatoare pentru problemele cu care se confruntă sistemul educațional din Anglia, inclusiv lipsa cronică de profesori. Totuși, acest proiect a generat îngrijorări, deoarece criticii subliniază că AI, cu toate deficiențele sale – inclusiv tendința de a “halucina” informații incorecte – nu poate înlocui cu adevărat profesorii umani, mai ales în perioada de formare a elevilor.
Chiar dacă proiectul pilot nu se bazează exclusiv pe AI, studenții implicați vor beneficia și de sprijinul a trei asistenți umani cu normă întreagă. Dalton susține că utilizarea AI va elibera profesorii de unele sarcini, permițându-le să se concentreze mai mult pe predarea efectivă, un argument similar cu cel folosit de companiile care încearcă să înlocuiască lucrători umani cu tehnologie AI.
David Game College nu este primul care experimentează utilizarea AI în educație. De exemplu, Harvard a introdus un instructor AI pentru a preda un curs de programare la nivel introductiv, iar în Silicon Valley, elevii din școlile private sunt învățați de tutori AI. Pe lângă aceasta, ChatGPT și alte instrumente AI sunt deja folosite pe scară largă atât de elevi, cât și de profesori pentru a scrie și evalua lucrări.
Cu toate acestea, utilizarea AI în educație a provocat și controverse. Există cazuri în care studenții au fost acuzați în mod fals că au folosit AI, iar tehnologia încă prezintă deficiențe, cum ar fi dificultatea de a distinge între adevăr și ficțiune.
De asemenea, criticii subliniază că, deși AI poate fi un instrument valoros pentru profesori, nu poate înlocui complet un educator calificat. Un exemplu este eșecul chatbot-ului AI din districtul școlar unificat din Los Angeles, care a întâmpinat probleme semnificative și, în final, a notificat școlile despre “colapsul său financiar”, deși primise milioane de dolari din fonduri publice.
În concluzie, proiectul pilot al David Game College este o inițiativă îndrăzneață care urmărește să îmbunătățească experiența educațională prin integrarea AI, însă rămân semne de întrebare privind eficiența și impactul pe termen lung al acestei tehnologii asupra educației, mai ales în contextul unei crize deja existente de profesori în Marea Britanie.
Urmărește-ne și pe Google NEWS