Ce reacții au avut cadrele didactice după câștigarea burselor de 5.000 euro oferite de ANIS

Print Friendly, PDF & Email

ANIS, asociația care reprezintă interesele industriei de software și servicii în România, a premiat săptămâna trecută 12 proiecte inovatoare propuse de cadrele didactice tinere, ce predau în cadrul unora dintre cele mai mari centre universitare din România.

Fiecare câștigător a primit câte 5.000 de euro în semn de recunoștință pentru eforturile și pasiunea lor în adoptarea celor mai inovative cursuri și metode de predare. Iată cum a fost primit premiul de cadrele didactice și ce spune ele despre mediul academic și situația sistemului educațional din România:

„Mă bucur să văd că industria își dorește să contribuie la dezvoltarea educației în mod direct. Poate că următorul pas este să lărgim cercul acesta de conștientizare și să-i determinăm pe cei care au putere de decizie să modernizeze sistemul educațional și regulile învechite după care funcționează acesta”, spune Andrei Arusoaie, lector în cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași, care, alături de colegul său, Emanuel Onică, a propus cursul Blockchain – Fundament și Aplicații, pentru care au câștigat bursa FinTech, oferită de Endava Romania. „Acest premiu mi-a accentual motivația de a menține conținutul cursului actualizat la zi, domeniul acestuia fiind unul cu o evoluție foarte dinamică”, a completat Onică.

În  aceeași notă, Ovidiu Stan, lector la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, declară: „Acest premiu reprezintă, de fapt, recunoașterea efortului depus din spatele catedrei în anii precedenți, care mă mobilizează să mă implic și mai mult în a-mi îmbunătăți modul prin care să transmit abilitățile și competențele necesare studenților mei, pentru job-urile viitorului”. Ovidiu Stan a câștigat bursa Cybersecurity oferită de Bitdefender pentru cursul Securitate Digitală.

Ruxandra Olimid, lector la Universitatea din București, al cărei curs Securitatea Rețelelor (SecRet) a primit bursa Cybersecurity, oferită de Enea Services România, consideră că premiul oferit de ANIS reprezintă dovada obiectivă a abilităților sale de predare, iar implicarea partenerilor din industrie în acordarea premiului reprezintă, de asemenea, și dovada utilității conținutului cursului pentru mediul profesional actual. De aceeași părere este și Marius Gavrilescu, lector în cadrul Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași, care se declară mândru de premiul ANIS, pe care îl vede ca o confirmare că munca sa a produs rezultate concrete, iar efortul și timpul personal merită investite în continuare în această direcție. Acesta a fost premiat cu bursa Machine Learning pentru cursul Învățare Automată oferită de Qualitance QBS.

Din 50 de studenți pe care i-am avut la curs, 5 echipe au participat la Innovation labs, una ajungând în finală”, spune despre rezultatele cursului săuAlexandru Radovici, lector la Universitatea Politehnică din București, care a propus cursul Arhitecturi și Servicii IoT și a câștigat bursa IOT oferită de Adobe Systems Romania. „Premiul îmi va permite să investesc în materiale hardware”, adaugă acesta.

„Un astfel de premiu este oricând binevenit. E de notorietate că educația și cercetarea sunt subfinanțate în România”, declară și Grigore Burloiu, lector – cercetător în cadrul UNATC I.L. Caragiale din București, care a primit bursa AI, oferită de Adobe Systems Romania pentru cursul Creative Coding and Softeware Design 3 – Machine Learning.  Un alt cadru didactic premiat, Sergiu Nisoi, asistent în cadrul Universității din București, și care activează, de asemenea, de opt ani în mediul privat, este de părere că o colaborare oficială între industrie și universități este ideală pentru ambele părți. „Personal, activitatea din universitate mă ajută să mă mențin la curent cu zona de cercetare”, declară Nisoi, care a câștigat bursa Cybersecurity, oferită de Atos, pentru cursul Laborator rețele de calculatoare.

„Mă bucur foarte tare să întâlnesc și reprezentanți ai agenților economici care au dorit să se implice în acest consorțiu, deoarece parteneriatele de acest tip sunt extrem de importante și pot genera și proiecte mai ample, cum ar fi aplicarea comună pentru atragerea de fonduri naționale sau chiar internaționale”, consideră Codruța Istin, lector la Universitatea Politehnică din Timișoara, cea care a pus bazele cursului Bioinformatica și a obținut bursa Machine Learning, oferită de Wipro Technologies.

Consider că acest premiu deschide uși pentru inovare și construirea de modele de succes în legătura atât de necesară universitate – industrie. Unii fără alții nu putem exista, nu putem genera progres”, adaugă Mădălin Frunzete, lector la Universitatea Politehnică din București, ce a câștigat bursa Fintech, oferită de Deutsche Bank Global Technology, pentru cursul Criptografie și Protecția Datelor (CPD). Mihai Badea, asistent la Universitatea Politehnică din București (UPB), este de părere că mediul academic și cel privat se completează reciproc, mai ales în domeniul Machine Learnig, întrucât cercetătorii din universități au adesea mai multă libertate în experimentele lor, nefiind neapărat aceeași presiune în ceea ce privește rezultatele imediate. Totuși, aceste rezultate  pot fi accesibile ulterior companiilor private, ce dezvoltă produse cu impact mai mare în viața cotidiană. Mihai Badea a primit bursa Machine Learning, oferită de Bitdefender, pentru cursul Ingineria Sistemelor cu Inteligență Artificială.  

Vlad Georgescu, lector la Universitatea Politehnică din București, care a câștigat bursa IoT, oferită de Atos, pentru cursul Senzori și circuite de condiționare a semnalelor, spune că premiul oferit l-a impulsionat să continue munca începută, de creare a unei echipe tinere în jurul acestui proiect, care să aibă la dispoziție resursele necesare generării de soluții tehnice în domeniul IoT – soluții relevante pentru mediul industrial și pentru viitorul apropiat.La rândul său, Camelia Florea,lector la Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, a creat cursul Imagistică digitală pentru aplicații speciale (IDAS) și a primit bursa Health Tech oferită de Cornerstone Technologies. Aceasta conchide: „Mă bucură enorm atenția adresată cadrelor didactice din partea firmelor și dorința de a sprijini procesul didactic. Consider benefice astfel de acțiuni pentru încurajarea personalului didactic, atât prin interesul arătat în ridicarea nivelului învățământului actual, cât și din punct de vedere financiar, prin acordarea acestei burse, într-o perioadă când susținerea națională, mai ales pe partea de finanțare proiecte și susținere didactică, este aproape inexistentă”.

photo: facebook ANIS Romania



Urmărește-ne și pe Google NEWS