#RestartECONOMY – Arthur Rădulescu, MerchantPro: Anticipați, investiți, faceți SCALEDOWN și pregătiți-vă să reporniți motoarele la turație maximă
Arthur Rădulescu este fondatorul Shopmania.Net, compania care operează comparatorul de prețuri Shopmania.ro și platforma Saas de e-commerce MerchantPro, care a demarat recent un program de susținere a afacerilor locale cu operațiuni fizice. Concret, MerchantPro îi ajută pe antreprenori să poată lansa rapid magazine online prin care să sprijine, cel puțin parțial, continuarea activității. Platforma are listate în prezent peste 5 milioane de produse vândute de 5.000 de clienți din România și străinătate, iar anul trecut a generat venituri de 500.000 euro, în creștere cu 15% față de 2019.
#RestartECONOMY este un nou proiect editorial în care ne dorim să includem sfaturile și recomandările antreprenorilor, oamenilor de business și experților cu privire la măsurile ce pot fi luate ACUM de mediul privat și guvern pentru ca economia României să își revină cât mai repede și cu cât mai puține pagube din criza provocată de pandemia de coronavirus. Dacă faci parte din cele 3 categorii de mai sus, ne-ar plăcea să aflăm și părerea ta. Ne poți trimite un email la redactia@digital-business.ro. Te rugăm să incluzi câteva detalii despre tine, companie și o fotografie portret.
L-am întrebat pe Rădulescu ce măsuri crede el că ar trebui luate ACUM de Guvernul Orban pentru a încuraja relansarea economiei. Acesta consideră că este nevoie de un un program amplu de măsuri care să încurajeze companiile să își continue activitatea (chiar și la un nivel redus față de perioada anterioară) și să se poată adapta rapid la schimbările sociale și economice.
“Cei care au capacitatea de a se adapta rapid în situațiile de criză sunt cei care vor reuși să treacă cu succes peste problemele pe care aceasta le-a adus”, este de părere Arthur Rădulescu.
Guvernul trebuie să asigure solidaritatea socială, crede Rădulescu, astfel că măsurile luate de executiv să vizeze inclusiv angajații din sectorul public, unde activitatea a scăzut, dar unde nu s-au luat încă niciun fel de măsuri de optimizare sau reducere a costurilor.
Debirocratizarea și adoptarea unei legislații care să faciliteze lucrul de la distanță sunt alte două măsuri pe care Guvernul ar trebui să le implementeze în această perioadă. De asemenea, “o finanțare rapidă, fără impedimente birocratice, atât pentru capital de lucru, cât și pentru eventuale investiții, astfel încât lanțul economic să nu se rupă și să nu se creeze un efect domino de incapacitate de plată“, ar fi o gură de oxigen pentru economia națională afectată de criza COVID-19, crede Arthur Rădulescu.
Mediul de business trebuie să caute soluții pentru continuarea activității în condițiile economiei actuale: trecerea vânzărilor din offline în online, noi linii de business, noi produse potrivite momentului sau perioadei urmatoare, consideră omul de afaceri.
CITEȘTE ȘI Remax România organizează cursuri online gratuite pentru agenții imobiliari
Companiile trebui să “încerce să anticipeze care vor fi implicațiile sociale și economice ale crizei, să aibă curajul să investească azi acolo unde văd oportunități de dezvoltare viitoare, să facă scaledown, să reducă costurile la minim acolo unde natura businessului o cere, fiind însă în același timp pregătiți să repornească motoarele la turatie maximă imediat ce situația actuală se va schimba”, concluzionează Arthur Rădulescu.
Urmărește-ne și pe Google NEWS