#RestartECONOMY – Dr. Claudiu Lupașcu, LLL Dental – Vom fi grav afectați din cauza scăderii încasărilor la zero
Dr. Claudiu Lupașcu este fondatorul clinicii dentare LLL Dental și medicul coordonator al acesteia. În prezent, activitatea clinicii sale este închisă conform ordonanțelor militare emise de Guvern. Anul trecut, aceasta a generat o cifră de afaceri de 980.000 de euro și a avut 30 de angajați. Pentru 2020, Dr. Lupașcu se așteaptă la o contractie de 40% din cifra de afaceri și nu este foarte optimist în privința profitului: “nu ne dorim decât să fie o pierdere suportabilă”.
Am discutat cu Dr. Claudiu Lupașcu despre impactul pe care îl va avea criza actuală asupra activităților clinicii sale și ce măsuri consideră acesta că ar trebui implementate de Guvernul Orban, dar și ce ar trebui sa facă ceilalți antreprenori pentru a minimiza efectele economice ale pandemiei de coronavirus.
Vom fi grav afectati din cauza scăderii încasărilor la zero pe perioada în care suntem închiși prin ordonanța militară. Și după redeschidere urmează o scădere drastică a încasărilor, comparativ cu anul trecut. Privim cu speranță anul ce vine, căci acesta poate ne va face mai puternici și mai înțelepți. Mai prosperi, nici vorbă!
#RestartECONOMY este un nou proiect editorial în care ne dorim să includem sfaturile și recomandările antreprenorilor, oamenilor de business și experților cu privire la măsurile ce pot fi luate ACUM de mediul privat și guvern pentru ca economia României să își revină cât mai repede și cu cât mai puține pagube din criza provocată de pandemia de coronavirus. Dacă faci parte din cele 3 categorii de mai sus, ne-ar plăcea să aflăm și părerea ta. Ne poți trimite un email la redactia@digital-business.ro. Te rugăm să incluzi câteva detalii despre tine, companie și o fotografie portret.
Dr. Lupașcu se așteaptă ca oamenii să evite să meargă la cabinetele de stomatologie imediat după ridicarea stării de urgență și relaxarea restricțiilor datorită percepției, nejustificate în opinia sa, referitoare la posibilitatea contaminării cu coronavirus: “în cabinetele stomatologice serioase ești mai în siguranță decât în magazine, mijloace de transport, loc de muncă. La noi se face până și sterilizarea aerului după fiecare pacient”.
Colegii nostrii sunt cea mai pretioasa resursa pe care am acumulat o cu greu de a lungul anilor si nu renuntam la ei asa usor!
CITEȘTE ȘI Îndemnul ANIS către firmele de IT: Plătiți-vă impozitele la timp!
Care sunt motivele pentru care redresarea economică în domeniul clinicilor stomatologice se va face cu dificultate, în opinia Dr. Lupașcu:
- Creșterea cheltuielilor și investițiilor în aparatură și consumabile pentru asigurarea siguranței actului medical
- Scăderea puterii de cumpărare a populației
- Orientarea pacienților spre rezolvarea problemelor urgente și amânarea celorlalte
- Lipsa de timp a pacienților cu posibilități crescute, implicați în situații de criză la rândul lor
- Datorită noilor condiții, pregatirea personalului și a încăperilor și echipamentelor durează mai mult înaintea fiecărui pacient, astfel că vor fi tratați mai puțini pacienți într-un interval de timp dat
Ce măsuri ar trebui să adopte Guvernul și mediul privat în opinia Dr. Claudiu Lupașcu
Dr. Lupașcu crede că măsurile Guvernului trebuie să includă un access mult lărgit și simplificat radical la fonduri europene nerambursabile pentru IMM-uri, ridicarea graduală a restricțiilor în toate domeniile, cu păstrarea ajutorului pentru angajații firmelor aflați în șomajul tehnic. “Treptat se poate restrânge și acest ajutor în mai multe etape, pe măsură ce economia repornește. Spre exemplu, statul poate suporta indemnizația de șomaj tehnic pentru maxim 75% dintre angajații firmelor încă 2 luni după încetarea stării de urgenț, apoi doar pentru maxim 50% în urmatoarele 3 luni”, este de părere Dr. Claudiu Lupașcu. De asemenea, executivul nu trebuie să renunțe la investiții, să lase banii să se rostogolească în economie, consideră acesta.
În ceea ce privește mediu privat, Dr. Lupașcu le recomandă antreprenorilor să prioritizeze protecția angajaților și a clienților față de posibilitatea infectării cu coronavirus și implementarea unui nou mod de a gândi toate fluxurile de business care să țină cont de noile pericole și teama pe care o crează ele. Un alt sfat este adoptarea unei atitudini de corectitudine și promptitudine în plăți, dar și în privința încasărilor. Disponibilizarea personalului trebuie să fie privită ca ultima și cea mai nefericită soluție de salvare, consideră acesta.
Urmărește-ne și pe Google NEWS