Cum transformă Hornbach piața de bricolaj cu tehnologia viitorului
Cum transformă Hornbach piața de bricolaj cu tehnologia viitorului
În spatele fațadei aparent obișnuite a magazinelor de bricolaj se ascunde una dintre cele mai spectaculoase povești de transformare digitală din Europa. Hornbach, giganul german care a pornit acum 147 de ani de la un mic atelier, demonstrează astăzi cum tehnologia poate rescrie regulile comerțului tradițional.
Cu 170 de magazine întinse în nouă țări europene și 25.000 de angajați, Hornbach este unul dintre cele mai importante lanțuri de magazine de bricolaj din Europa. Mai mult, Hornbach este o platformă tehnologică care procesează comenzi la viteze uluitoare – 1.000 de comenzi în mai puțin de un minut.
CITEȘTE ȘI LIFE IS HARD, partener tehnologic pentru asigurătorul DallBogg în România, prin soluția 24MGA
Tehnologia care face posibil acest salt este SAP Order Management Foundation, o soluție care transformă radical modul în care companiile gândesc procesarea comenzilor.
„Nu vindem doar produse. Vindem proiecte oamenilor“, spune Carsten Mueller, arhitectul strategic al companiei. Această viziune merge dincolo de simpla comercializare, transformând fiecare tranzacție într-o experiență personalizată. Ce înseamnă asta practic? Un sistem care:
– Procesează comenzi în milisecunde
– Conectează platforme online cu magazinele fizice
– Gestionează peste 120.000 de articole diferite
– Permite extinderea rapidă pe noi piețe
Hornbach a observat deja beneficiile acestei soluții, spune Carsten Mueller: „SAP Order Management Foundation ne permite să accesăm piețe noi foarte rapid și să conectăm toate sistemele de care avem nevoie. În prima lună de la lansare, am procesat peste 100.000 de comenzi și putem răspunde unei comenzi în câteva milisecunde. Astăzi procesăm până la 1.000 de comenzi în sub un minut. Acest lucru va permite gestionarea volumelor de comenzi pe care le așteptăm în viitor. Măsurăm succesul soluției folosind OpenTelemetry, un standard open-source, și monitorizăm viteza de procesare a comenzilor primite. Astfel, putem aborda eventualele probleme din timp”.
Arhitectură scalabilă
Pe lângă gestionarea volumelor mari de comenzi, peisajul sistemic al Hornbach și-a dovedi deja adaptabilitatea. Datorită flexibilității arhitecturii sale modulare, retailerul a putut integra o achiziție recentă în sistemul său operațional într-un timp foarte scurt. Arhitectură hibridă: conectarea la servicii cloud
Hornbach funcționează pe o arhitectură sistemică hibridă, urmând pas cu pas proiectul său de
transformare SAP S/4HANA. „Am ales o arhitectură nativă cloud care poate scala – pentru toate
încărcările sistemului pe care nu le putem anticipa astăzi,” spune Mueller. SAP Order Management Foundation este o soluție nativă cloud care se conectează la un sistem backbone on-premise.
Hornbach dorește să adauge rapid mai multe canale și să creeze o experiență fără întreruperi pentru clienți pe toate canalele. „Vizăm o arhitectură enterprise compozabilă și, pentru aceasta, folosim arhitecturi bazate pe evenimente”, spune Mueller. „Aici intervine SAP, deoarece putem conecta mesh-ul nostru de evenimente enterprise pentru a integra afaceri create prin platformele hyperscalerilor precum Amazon sau Azure”. Prin trecerea la o arhitectură bazată pe evenimente, Hornbach va putea valorifica puterea și inovațiile oferite de hyperscaleri, precum și să conecteze sisteme noi cu cele existente on-premise.
În viitor, Hornbach va continua să-și transforme peisajul sistemic. SAP Order Management Foundation va fi implementat în alte țări, iar sfera soluției va fi extinsă: comenzile B2B, precum și comenzile din piețele externe, vor fi direcționate prin SAP Order Management Foundation. Soluții suplimentare precum SAP Omnichannel Sales Transfer și Audit vor fi următoarele pe lista retailerului. „Combinația dintre tehnologii noi precum arhitectura bazată pe evenimente, AI și soluțiile native cloud va oferi Hornbach o mare putere de creștere în următorii ani”, concluzionează Mueller.
Urmărește-ne și pe Google NEWS