Rottaprint a investit 3.7 Mil Euro în tehnologii sustenabile pentru producția de etichete

Print Friendly, PDF & Email

Tipografia Rottaprint, cu afaceri de 26,2 milioane de euro în 2021, anunță finalizarea implementării unui proiect în cadrul căruia s-au investit în ultimii trei ani peste 3,7 milioane de euro în tehnologii și utilaje pentru producția sustenabilă a produselor din portofoliu. 

Proiectul „Dezvoltarea de etichete inovative și prietenoase cu mediul” a fost finanțat cu sprijinul granturilor acordate de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismele financiare SEE și Norvegian 2014 – 2021 în cadrul programului „Creșterea IMM-urilor din România!”. Din valoarea totală a investiției, asistența nerambursabilă a fost de circa 1,5 milioane euro.

Obiectivul general al proiectului a fost creșterea competitivității companiei și reducerea impactului asupra mediului a produselor realizate în prezent de companie, cât și introducerea în producție de noi tipuri de etichete inovative, prin intermediul unor tehnologii eficiente și aliniate principiilor sustenabilității. 

Odată cu implementarea proiectului, Rottaprint a vizat și îmbunătățirea indicatorilor de afaceri ai companiei precum profitabilitate sau cifră de afaceri prin reducerea costurilor de producție, creșterea capacității de producție și extinderea gamei de produse din portofoliu, dar și crearea de noi locuri de muncă. 

De asemenea, un alt obiectiv specific al proiectului derulat de Rottaprint a fost reducerea impactului asupra mediului ca urmare a activității companiei prin dimunuarea consumului de energie și materiale, prin achiziționarea de echipamente și utilaje specifice de ultimă generație și prin implementarea unui sistem performant de colectare selectivă a deșeurilor rezultate din activitarea de tipar. 

Potrivit reprezentanților Rottaprint, în urma implementării proiectului de investiții a fost posibilă întroducerea în producție de noi tipuri de produse inovative, precum etichetele inteligente.  

„Sustenabilitatea este una dintre principalele noastre direcții strategice de buisness. În ultimii ani, am observat faptul că grija față de mediu în rândul companiilor nu mai este doar la nivel de tendință, ci a devenit un obiectiv în sine. Prin proiectul de investiții finanțat cu sprijinul acestor granturi am reușit să implementăm noi tehnologii performante în vederea producerii sustenabile de etichete și ambalaje în cadrul companiei, cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător, dar și al indicatorilor de afaceri. Totodată, ne bucurăm că vom putea să le oferim partenerilor noștri cele mai bune soluții aliniate obiectivelor lor de responsabilitate socială și sustenabilitate”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

Cristi Nechita-Rotta, director general tipografie Rottaprint
Cristi Nechita-Rotta, director general tipografie Rottaprint


Urmărește-ne și pe Google NEWS